Khamis, Februari 23, 2012

FARIS AMAT KRITIKAL SEKARANG (9.43 PAGI INI)


Itu catatan ayah Faris di laman Facebook nya kira-kira sejam lalu.

Jam 9.43 pagi tadi, Sham menghantar pesanan ringkas berikut kepada saya ...

'He is very critical now'


Hemat saya, kedua ibu bapa anak terbabit telah melakukan usaha terbaik untuk melihat anak mereka sembuh. Untuk rekod, hari ini masuk hari ke 23 Faris dirawat di Sime Darby Medical Center.

Catatkan kata-kata semangat untuk keluarga Faris di sini ...

Silakan.

48 ulasan:

  1. dh x mampu berkata2....sebak dan sedih sgt2....Ya Allah, berilah kekuatan utk abah dan isteri....faris, u r strong boy.

    BalasPadam
  2. semoga ibu bapa haris akan sentiasa kuat semangat

    BalasPadam
  3. Ya Allah Ya Tuhan Kami
    Berikanlah kesempatan buat adik faris menikmati dunia ini
    kurangkanlah kesakitan si anak kecil itu Ya Allah
    kasihanilah dia Ya Allah
    berikanlah ketabahan buat kedua ibu bapa faris

    Buat parent faris, redhalah seredha-redhanya
    Allah itu maha Mengkhendaki
    http://sumimie-miau-miau.blogspot.com/2012/02/faris-amat-kritikal-sekarang.html

    BalasPadam
  4. Barakallah ke atas keluarga tuan.
    Semoga Allah memberi hati yg tabah dalam menghadapi ujianNYA.
    Semoga cepat sembuh adik Faris, InsyaAllah

    BalasPadam
  5. ayah dan ibu faris...bersabar lah dan bertawakal .....sama2 lah kita berdoa..hanya itu lah yg mampu kita laku kan saat ini....

    BalasPadam
  6. Ya Allah Kau selamatkan dan sembuhkan adik ini..berikan ketabahan dan keredhaan pada ibubapanya...ameen

    BalasPadam
  7. ya Allah ya Tuhan ku....berikanlah ketabahan yg kuat kepada ibubapa anak ini...dan jika Engkau ingin mengambil semula pemberian yg telah Engkau berikan kepada mereka....ambillah dengan tenang setenang-tenangnya....Aku sebagai hambaMu, hanya dapat memanjatkan doa agar mereka dapat menempuh segala dugaanMu dengan hati yg tabah....amin ya rabbalalamin....

    BalasPadam
  8. Faris anak yang kuat, malah abah dan ibunya juga begitu. Semoga tabah, kami mendoakan yang terbaik buat Faris dan keluarganya. Allah jua yang tahu segala hikmah kejadianNya...

    Kami sentiasa bersamamu Faris...

    BalasPadam
  9. Ya Allah kuatkan semangat kedua ibu bapanya... Dan Kau kuatkan semangat adik faris utk melawan penyakt itu Ya Allah.. Berila dia kesempatan utk sihat dn mbesar sprt kanak2 y lain... Sesungguhnya Kau lah yang Maha Berkuasa keatas segalanya...

    BalasPadam
  10. bacakan doa ni kat telinga adik faris 40 kali sehari ..

    لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى‏ كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ


    moga adik faris kuat dan moga ibu bapa adik faris tabah ..

    mohon share kat blog ye

    BalasPadam
  11. Ya Allah.. permudahkanlah yang sebaik2nya.. jika itu sudah ketentuan-Mu.. berikan lah ketabahan kepada kedua ibu bapanya.. jika belum lagi masanya.. kau kuatkan lah semangat adik faris utk terus berjuang.. aminnn...

    p/s:mohon utk copy paste..

    BalasPadam
  12. Buat kedua ibu & bapa Adik Faris,
    Bersabarlah.
    Sebaik mana perancangan kita, baik lagi perancangan Allah.
    Sebesar mana kasih & sayang kita, besar lagi kasih & sayang Allah.
    Betapa kuat kita ingin memiliki, percayalah semuanya milik Allah.
    Semuanya pinjaman-Nya.
    Ya, inilah salah satu ujian terbesar untuk kita sebagai ibu & ayah - memang sukar untuk mempercayainya 'mengapa kita?' Tetapi percayalah kita diberi ujian oleh-Nya kerana DIA percaya kita mampu mendepani ujian ini.
    Redha dan bersabarlah kerana ahli syurga yang dkasihi Allah itu telah menjanjikan sesuatu yg manis buat kalian.
    Usah berhenti berdoa... Kun Fa Ya Kun..., InsyaAllah.

    BalasPadam
  13. ya allah ya tuhanku, jika memang sampai masanya die kembali padamu, kau ambilah die dengan tenang setenang-tenangnya...kau kuatkanlah ibu bapanya untuk menerima ketentuanmu...sesungguhnya kaulah maha penyembuh dan maha berkuasa atas segalanya...

    # faris...adik mesti kuat ye nak, mengalir air mata umi bile baca status ayah tadi...sebab anak umi pun nama fariz...kadang boleh merasai seperti ayah dan ibu adik lalui sekarg...faris kuat ye sayang...

    BalasPadam
  14. Semoga ibu dan ayah Faris tabah menghadapi dugaan yang besar ini...

    Ya Allah,permudahkanlah untuk keluarga ini.
    Semoga kau kuatkan semangat anak kecil ini dan seluruh keluarganya.. Ringankanlah beban dihati mereka Ya Allah. Sesungguhnya kau lebih mengetahui.

    BalasPadam
  15. ya Allah.. tolong Ya Allah...
    permudahkan segala-galanya Ya Allah..
    beri peluang untuk sikecil ni untuk hidup Ya Allah...

    BalasPadam
  16. Ya Allah ..tolong Ya Allah..
    permudahkan segala-galanya..
    Beri peluang lagi untuk si kecil terus bernafas ...

    BalasPadam
  17. Buat ibu dan ayah Faris, tabahlah. Allah lebih tahu apa yang terbaik buat kalian. (sebak!)

    BalasPadam
  18. Ya Allah Ya Tuhanku semoga diberi kekuatan kepada adik Faris bagi melawan penyakitnya dan diberi kekuatan kepada kedua ibubapanya mengahadapi dugaan dariMu. Semoga adik Faris diberi kesempatan dan peluang untuk terus berada dimuka bumi ini Ya Allah. -amin-

    BalasPadam
  19. Semoga adik Faris sentiasa berada di dalam lindunganNya...semoga ibu & ayah beliau tabah menghadapi ujian dari Allah...sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang direncanakan untuk kalian sekeluarga...

    BalasPadam
  20. salam...

    semoga mak dan ayah faris tabah menghadapi ujian dariNya..kuatkan semangat demi anak kecil nie. banyak2 berdoa supaya segala urusan dipermudahkan olehNya.

    BalasPadam
  21. semoga adik Faris sentiasa berada di dalam lindungan Nya...semoga ibu & ayah beliau tabah mengahadapi dugaan dari Allah...sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang direncanakan untuk keluarga kalian..

    BalasPadam
  22. Sejak tahu kes adik Faris ni..hari2 saya akan menjenguk blog En. Mazidul...& pagi ini, agak terkedu menerima berita pemergian Adik Faris.
    Semoga keluarga Adik Faris tabah menghadapi kehilangannya kerana Allah lebih menyayangi beliau. Sesungguhnya harta-harta di dunia ini sekadar pinjaman & kalian sebagai ibu bapa telah buat sehabis baik untuk Faris.
    Walaupun tidak mengenali beliau dan keluarga beliau, tapi naluri keibubapaan akan dirasa oleh sesiapa sahaja...

    Al-Fatihah Adik Faris...

    BalasPadam
  23. baru buat entri untuk adik faris pukul 10.11 pagi ni..

    Al-fatihah...

    BalasPadam
  24. Al-Fatihah.
    Terasa sangat kehilangannya.

    BalasPadam
  25. innalillah...smoga arwah adik faris ditempatkan dikalangan org yg beriman dan smoga ibu n bapa faris redha dgn pemergian adik faris... setiap yang terjadi ada hikmahnya..

    BalasPadam
  26. Takziah buat keluarga adik faris. Semoga kalian tabah setabah dugaan yang sedang kalian lalui

    BalasPadam
  27. Al FAtihah .. walau Faris xde kene mengena pun dgn zr , tp zr terharu sgt2 dgn perjalan hidup adik faris, myb cz im a mom too, anak zr pun lebih kurg umur Faris.. Faris sgt kuat semangat .
    Semoga Allah s.w.t tmpt kan dia di Syurga.. sekurg2 nye skang kite tau dia x menderita tahan sakit dh ..

    to both (mom &dad's Faris) banyakk2n bersabar & doa ye..

    BalasPadam
  28. Allah..sama nama anak saya. pedih betul rasa. tapi apapun redhalah..kuat semangat ya..memang mulut ni mudah sebut, saya faham. syurgalah tempatmu sayang faris.

    BalasPadam
  29. Allahuakbar....airmata masih di situ...allahuakbar..

    BalasPadam
  30. Smoga ibu bapanya tabah. Sesungguhnya Allah lebih menyayangi Faris.

    BalasPadam
  31. Ya allah sungguh berat ujian kau berikan kepada kedua ibubapanya dan Faris... tapi sesungguhnya ada hikmah buat mereka.

    Sedih sangat dan tulus saya belum mampu menjadi tabah seperti mereka dalam menghadapinya. Tahniah atas ketabahan ayah dan ibu faris juga Takziah di atas kehilangan faris... Al-fatihat

    BalasPadam
  32. al-fatihah ..semoga sham dan zuraine tabah menghadapinya ..

    BalasPadam
  33. Al-Fatihah... buat Sham dan Zuraine semoga tabah menghadapi dugaan ini

    BalasPadam
  34. Air mata sahaja yang mampu mengalir kini, ketika ini teringat bagaimana perasaan ini tika ibu ku sebegini. Hanya Allah yang MAHA MENGETAHUI ....

    BalasPadam
  35. alfatihah..rasa sebak bile dapat tau berita ni..semoga parent faris tabah dan sy mendoakan Faris tenang di sana..AL-Fatihah

    BalasPadam
  36. Al-Fatihah...moga adik Faris tenang di sana nnt...kpd ayah & ibu Faris tabahkan hati kerana Allah lebih menyayangi anak anda berdua...InsyaAllah Faris menanti anda di Syurga...amin

    BalasPadam
  37. innallilah wa innallilahirojiun.
    Bertenanglah anakanda Faris dialam penantian, berehatlah. Semoga ALLAH SWT memberkhati anda semua dan terutama anakanda Faris. ALLAH SWT yg maha pengasih dan penyayang, yg kasih sayangNYA melebihi kasih sayang seluruh kasih sayang ibu2, bapa2, nenda2 di alam ini lebih menyayangi anakanda Faris. Bergembiralah anakanda Faris sekarang kerana anakanda telah berada bersama2 denganNYA yg maha penyayang. Ammi berdoa semoga walid, Umi serta seluruh keluarga anakanda Faris diberkati ALLAH SWT, dilimpahi rahmatNya dan sentiasa bersabar hendaknya. Moga2 insha'ALLAH bertemu kembali dihari yg tiada pengakhiran. Nabi SAW pernah bersabda bermaksud "kamu akan bersama orang yg kamu cintai", dan insha'ALLAH anakanda Faris dan keluarga akan bersama2 di taman2 jannah. Anakanda adalah anak yang bersih, suci, terpuji dan baik. Amin ya robbal alamin. Al-Fatihah.

    BalasPadam
  38. Afatihah...ABG Mazidul bleh bgtau tak nanti kat mane nak ziarah...kalau boleh nak pergi pengebumiannya.

    BalasPadam
  39. abg mazidul....saya tk tau nk kata ape..Tuhan lebih menyayangi arwah...air mata saya meleleh bila tgk pic dia yg mengalir air mata tu...bang...sampaikan salam takziah saya kepada keluarga arwah...

    BalasPadam
  40. Al-Fatihan untuk Faris.Semoga ibubapa Faris tabah dengan ujian.Redhalah dengan pemergiannya,ternyata Allah lebih sayangkan Faris dan ini dapat menghilangkan segala derita yang Faris tangung selama ini.

    BalasPadam
  41. minta izin berkongsi cerita....sangat sedih dgn pemergiannya....

    BalasPadam
  42. Innalillahiwainnailaihirojiun.....dan Al Fatihah utk anaknda Faris.... Allah telah menyediakan tmpt yg lebih indah dr dunia ini utk anaknda Faris dan semoga keluarga adik Faris ini terus tabah.....

    BalasPadam
  43. Allah lebih menyayangi adik Faris dan Allah telah menyediakan tempat yang lebih indah dari dunia ini utk adik Faris..... Al Fatihah....

    BalasPadam
  44. innallilah wa innallilahirojiun. siapa yang tidak sedih apabila anaknya pergi buat selama-lamanya . Sedangkan Rasulullah sendiri sebak semasa pemergian puterinya itu . tetapi , bersyukurlah wahai ibubapa Faris . kerana anakmu itu telah pun menjadi ahli syurga . Allahuakbar

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.