Ahad, Mei 12, 2013

RAKYAT PULAU PINANG BERGEMBIRA DENGAN KESESAKAN LALU-LINTAS? JIKA TIDAK LUAHKAN PERASAAN DI ENTRI INI

'BATU KAWAN: Ratusan ribu rakyat Pulau Pinang dan negeri-negeri utara Semenanjung membanjiri Stadium Batu Kawan, Seberang Perai malam tadi bagi menyertai Himpunan Black 505.
Ia telah menyebabkan trafik sesak sejauh 20 kilometer dari Plaza Tol Juru, Tol Batu Kawan dan laluan menuju stadium.
Manakala di dalam stadium jumlah orang yang datang tanpa dibayar sesen pun melebihi sasaran.
Rakyat Melayu, Cina dan India boleh duduk bersama tanpa ada perasaan cemburu walaupun pihak Kerajaan Barisan Nasional (BN) melalui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sedang hangat menanamkan perasaan benci kepada masyarakat Tionghua yang di katakan berlakunya ‘tsunami Cina’'
Itu laporan dibanggakan oleh  Harakah Daily.
Nampaknya sekali lagi Anwar Ibrahim telah menyebabkan kesesakan lalu-lintas sekaligus menyusahkan orang ramai.
Mari kita bertanya kepada penduduk Pulau Pinang, adalah mereka reda dan bergembira? Biar RAKYAT bersuara.
Saya pasti akan tiba saatnya majoriti RAKYAT bakal berasa muak dengan perhimpunan dianjurkan oleh Anwar.

Contoh kelompok mula mual, klik di sini.

It will back fire, sooner or later.

20 ulasan:

  1. Tuan Mazidul : InsyaAllah masyarakat yang tertindas takakan pernah rasa muak dengan kesesakan yg bersifat sementara.

    BalasPadam
  2. Kalau begitu, buat sahaja perhimpunan di Pulau Pinang.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  3. Stadium batu kawan tak penuh bro Zidul. Byk giler seat kosong. Harap atas padang. Dorang saja kasi jem dan letakkan kete smpai atas highway Plus kojon nk tunjuk ramai gile. Padahal takmpun. Ada la dlm 20k je manusia baghal yg majoritynya cina dap.

    Haprakdaily tu penipu besar , takdenya smpai beratus ribu org

    BalasPadam
  4. Bukankah Harakah Daily HANYA melaporkan FAKTA sebenar?

    Akhbar itu LIDAH RASMI, Parti Islam Semalaysia.

    Ish! Saya tidak percaya! Tidak percaya!

    :)

    BalasPadam
  5. terbaik la bro Mazidul! Kah kah kah

    BalasPadam
  6. Mencuri hak orang lain semata-mata untuk menuntut yang belum pasti hak mereka. Elokler perangai macam tu.

    Klu orang PAS terlibat, memang islamik sungguh tindakan mereka2 itu!

    BalasPadam
  7. umno mampu kumpul kan orang dalam short notis sebegitu ramai?

    kalau tak mampu, duduk diam diam sudah.

    BalasPadam
  8. Kenyataan yang amat benar dalam hidup bermasyarakat:

    "Teramat mudah untuk menyusahkan orang lain untuk kesenangan diri,

    Tetapi teramat susah untuk menyusahkan diri untuk kesenangan orang lain"

    BalasPadam
  9. rasanya penyokong UMNO cerdik sikit kot,suka kan keamanan,suka duduk rumah.lagi elok daripada terpekik melolong macam org gila.mementang dah kalah haha.

    well,perhimpunan UMNo dkt bukit jalil tu aku rasa lagi ramai drpd kelana jaya atau pinang atau ipoh tadi. wkakaka

    BalasPadam
  10. SMTI- Orang BN tak perlu bising bising, berhimpun buang masa buang duit, banyak lagi perkara lain nak buat.
    Pergi majlis ceramah agama, dengar UIA, Ustaz Kazim, Akil Khai atau pergi mengaji lebih berfaedah. Budak pelajar lebih elok kalau masa yg ada dimanafaatkan untuk belajar dan meningkatkan prestasi serta mndapat keputusan terbaik dan seterusnya tak payah bayar penuh hutang PTPTN.


    Nota:- Den dulu MARA yang taja ke US.

    BalasPadam
  11. Bulan 12 tahun lepaih, cek balik kampung di Malacca Street off Jalan Dato' Keramat. Bila nak balik KL, PM DS Najib mai USM. Jem tak hingat, 1 jam baru sampai jambatan. Biasa 20 minit jaa.. Walaupun penat dalam kereta, tapi cek tak dak pun tak puas hati.. Bukan hari-hari PM mai Penang, ya dak?

    BalasPadam
  12. Adakah menyusahkan orang lain semata2 hendak memenuhi kehendak sendiri termasuk dalam perkara yg disarankan dalam Islam? Maaflah.. Saya jahil agama. Sebab itu saya bertanya. Harap ada yg sudi menjawab..

    BalasPadam
  13. saya menghormati pendirian segelintir rakyat yang ingin menuntut kebenaran dengan mengadakan perhimpunan, tapi sepatutnya penganjur patut lebih bersedia, dengan menyediakan kawasan parking yang bersesuaian dengan jumlah pengunjung yang bakal menyertai perhimpunan tersebut. Jangan kerana kita menuntut hak kita sebagai rakyat, kita menafikan pula hak rakyat lain yang ingin mengunakan jalan raya dengan selesa. it's a vice versa, be fair to everyone.

    BalasPadam
  14. Bila nak habis perang politik ni ya??? BN-PR.... everyday... every second...

    BalasPadam
  15. SMTI

    Ini masanya untuk bekerja bukan tunjuk perasaan. atau menghabiskan masa lapang malam minggu bersesak-sesak di lebuhraya sehingga dua tiga jam.

    tak dapat nak bayangkan kalau ada emergency, terkandas pulak dalam kesesakan.......

    BalasPadam
  16. Depa ingat depa je boleh himpun. Org pro BN boleh jugak, tp malas layan puak2 kena cucuk hidung tu. Kalau nk buat ikut la peraturan. Minta polis tangkap depa semua mcm yg kerajaan Singapura buat. Bila S'pura buat tk nak pulak kata kejam.

    BalasPadam
  17. Hobi baru Brader Anwar Bin Ibrahim ialah berceramah pasal "Penipuan SPR dan Kerajaan BN". Secara logiknya kalau BN tipu, mereka akan tipu sehingga keputusan Parlimen BN=222 PKR=0, DAP=0, PAS=0, LAIN-LAIN=0. Nasihat saya kepada Brader Anwar Bin Ibrahim ialah kembalilah ke pangkal jalan, redha dengan ketentuan Allah, Brader Anwar Bin Ibrahim memang tidak ada rezeki nak jadi PM.

    Brader
    Anwar
    Bin
    Ibrahim

    Insaflah

    BalasPadam
  18. pakatan memang suka perhimpunan haram.. lebih2 lagi pkr.. anwar suka yang haram2 nih. perhimpunan yang mengheret remaja bersama awek2 berkepit2 kerana datang sekadar nak enjoy. ada perhimpunan dap tak join.. kerana dap tersenyum lebar sampai ketelinga, bertepuk2 tangan melihat anwar dan melayu2 bodoh bersorak mcm orang meroyan.

    BalasPadam
  19. F)FOKUS
    U)UNTUK
    C)CAPAI
    K)KEJAYAAN

    ITU LAH DIA PUAK PAKATAN RAKYAT TAK HABIS2 BUAT PERHIMPUNAN...



    APA CERITA PENYOKONG PAKATAN YANG DI TAHAN DI SINGAPURA KERANA BERHIMPUN SECARA HARAM????




    LIM KIT SIANG MALAM MUNGKIN DAPAT MEMBEBAS KAN ANDA.....







    BalasPadam
  20. Saya org batu kawan dan saya amat geram dengan perhimpunan mat2 bodoh yg berlaku pada mlm itu.. pemimpin kepala bapak ini lgsg xmemikirkan masyarakat setempat di situ...

    sy yg pada hari kejadian telah keluar bersama anak isteri tidak dpt blk ker rumah disebabkan kesesakan kerana jln masuk hya satu sahaja..

    saya harap lain kali diorg faham...buat la di tempat lain n jgn susahkan org...pemimpin harus pk rakyat bkn bersoronok dok menunjuk2 kekuatan sokongan oleh segelintir rakyat..

    yg menang harus kaji blk sebab apa menang mereka dipertikai..yg kalah plak xpyh la dok protes apa lg...xda kebaikkan pun...

    luar negara yg mempraktikkan cara protes n perhimpunan mcm ni kta dpt tgk xda maknanya pun...bleh aman ka contohnya mesir, argentina, india dll...adakah rakyat mereka kaya n aman damai setelah protes mcm ni berlaku..

    Bn pun tak cerdik, asyik guna taktik yg sama jaa utk tarik undi..parti Bn sepatutnya mencari pun a keruntuhan muda mudi bukannya bergaduh memperlekehkan pembangkang di media massa..ini lah salah satu punca kejatuhan sokongan panda Bn..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.