Rabu, Februari 06, 2013

PUNGGUNG RAMBO BENTONG BAKAL BERSEPAI

Perogol bersiri, Rabidin Satir, berasal dari Sabah dijatuhi hukuman 115 tahun penjara dan 50 kali sebatan. Dia didapati bersalah merogol mangsa berusia 8, 9, 16 dan 17 tahun. 

Penjenayah berusia 43 tahun itu dikenali dengan nama 'Rambo Bentong'.


Jika mengikut kelaziman, dia akan menghembuskan nafas terakhir di dalam penjara. Namun lebih menyakitkan, disebat 50 kali.

Setiap kali rotan menyentuh punggungnya, kulit bersepai bak kapas berterbangan. Birat kesan sebatan kekal sehingga mati. 

Berikut gambar punggung penjenayah setelah disebat 20 kali, bayangkan jika 50 kali. 


Biarpun mungkin berupaya kelihatan tenang buat sementara waktu, majoriti penjenayah disebat dilaporkan menjerit ..

"Mak!" atau 'Allah huakbar!"


Itu antara kenyataan dikongsikan bersama saya oleh kakitangan Jabatan Penjara Malaysia, pernah ditugaskan menyebat ramai penjenayah.

Berikut video perlaksaan hukuman sebatan 20 kali.


Klik di sini dan di sini untuk membca laporan berhubung kesalahan dan hukuman Rambo Bentong.

16 ulasan:

  1. Padan ngan muka dia...mmg patut pun hukuman yang dijatuhkan...moga dia bertaubat sewaktu di penjara nanti...

    BalasPadam
  2. jangan ckp padan muka...nmpak sangat dengki hehe..

    semoga kes ini dijadikan iktibar walau tak 100%, cukuplah sekurangnya 10% kepada penjenayah atau pun yang berjinak2 menjadi perogol.

    BalasPadam
  3. habislah daging punggung tu bersepai kena sebat.. tinggal tulang punggung lepas ni..

    BalasPadam
  4. video sebatan ni memang berkesan...anak murid saya tgk video ini terus menangis dan ada yang dah tak boleh tahan ketika di dlm kursus motivasi pelajar...saya cadangkan bro mazidul siarkan video ini jika membuat ceramah ataupun bengkel kepada pelajar...sgt berkesan!!!!

    BalasPadam
  5. Dia dah puas rasa nikmat..kali ni biarlah dia rasa azab pulak..tambahan masa depan anak2 yang dia perlakukan sudah separuh gelap..semoga dia sempat bertaubat..

    BalasPadam
  6. huh ngerinya... patut bertaubat dan mengharap belas kasihan Allah swt sebab balasan kat sana lebih perit.. Allahuakbar.. takutnya

    BalasPadam
  7. semoga perogol, peliwat dan bakal perogol mendapat taufik dan hidayah... mau setahun tak boleh duduk ni..

    BalasPadam
  8. "There is no saint without a past, no sinner without a future"

    Moga2 dia insaf dan taubatnya diterima Illahi...

    BalasPadam
  9. Perrggghhh... aku pernah tengok skali cara dia sebat...berpusing tubuh.. rotan dia, bapak besar...boleh patah tulang punggung...

    kwn aku ada kena sebat sekali. dia ckp 2 kali sebatan jer. dekat 2 bulan baru betul2 sembuh. 2 minggu tidur tertiarap. fuhhhh...

    BANkami

    BalasPadam
  10. Ya Allah kesiannya, tak sanggup nak tengok sampai abis..tiba² je air mata ni mengalir..diharapkan dia insaf dan bertaubat la lepas ni..

    BalasPadam
  11. saya pun pernah tgok gk video cmni masa kt U.sy sanggup tgok smpi libasan yg ke 8 ja kot sbb tgok libasan ke6,kulit dh terkoyak..dah la tibai kt tpt yg sama..Ya Allah..dasat o kena tibai cmtu...video ni mmg patut ditonton oleh suma kalau cmni salah satu cara nk bg keinsafan.

    BalasPadam
  12. SMTI
    Memang padan muka dia tp tu pun belum cukup setimpal atas perbuatan dia pada insan yg xbersalah. Mcmanalah pada penjenayah yg x pernah serik melakukan kesalahan..

    BalasPadam
  13. Namun sebelum atau selepas menjalankan hukuman bagilah nasihat dan doa kepada yang dihukum supaya yg dihukum sedar akan kesalahannya bukan hanya sekadar menghukum dan menghina. Ini kebanyakan kesalahan sistem keadilan sekarang.

    BalasPadam
  14. pergh! dasyat.. moga ia di jadikan sebagai pengaran untuk semua

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.