Isnin, Disember 10, 2012

WARGA INDONESIA : JANGAN ROGOL REMAJA BAWAH UMUR DI MALAYSIA!!!

Sebelum ini tiga anggota polis di Pulau Pinang didakwa merogol wanita warga Indonesia dan berita itu mengakibatkan kekecohan di negara seberang.

Semua suspek kemudian didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol, klik di sini.

Sabtu lalu satu lagi kes rogol membabitkan wanita Indonesia berusia 26 tahun DIDAKWA berlaku di negeri sama. Menariknya, menurut Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar, wanita itu bertugas sebagai pelayan pelanggan, GRO, di sebuah pusat hiburan di Seberang Jaya.

Tambah Datuk Abdul Rahim, melalui pemeriksaan perubatan, dia juga mendapati dia tidak dipukul dan dirogol seperti didakwa. Jika benar dirogol, pasti pakar di hospital mengesahkan terdapat koyakan baru pada kemaluannya. Namun andai terdapat koyakan lama, saya tidak berasa hairan. Bekerja sebagai GRO  di pusat hiburan, lazimnya, dia secara sukarela atau tidak berkebarangkalian memenuhi nafsu seks pelanggan.

Macam-macam lagi boleh koyak.

Melalui siasatan polis, dia diberitakan bekerja di kilang di Bayan Lepas dan melarikan diri daripada majikan bulan lalu. Majikan wanita itu telah membuat laporan polis berhubung kes itu. Melarikan diri daripada majikan, satu kesalahan mengikut Akta Imigresen 1859/63 justeru kakitangan penguat kuasa Jabatan Imigresen sepatutnya mengambil tindakan tegas terhadap wanita terbabit. 

Hemat saya, pada masa sama, polis juga harus menyiasat bagaimanakah wanita itu berpeluang bekerja sebagai GRO? Siapakah majikannya? Sekaligus majikan itu boleh didakwa di mahkamah kerana menggajikan pekerja warga asing disahkan melarikan diri daripada majikan?

Baca laporan Harian Metro Online di sini.

Kes ini berkemungkinan menjadi satu precedent. Lain kali, jika wanita Indonesia ditahan oleh polis, untuk membebaskan diri, dakwa sahaja polis di Malaysia ini merogol mereka. Samada kes itu betul berlaku atau tidak, soal kedua.

Tentunya selepas itu, Kedutaan Malaysia di Jakarta akan diserang dan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan di Indonesia mengadakan demonstrasi. Bakar Jalur Gemilang, ugut rakyat Malaysia menuntut dan tinggal di sana, begitulah selalunya.

Barangkali rakyat Indonesia tidak pernah mendengar nama PARJONO. Dia bomoh warga INDONESIA  bakal dibicarakan pada 17 Disember ini kerana dituduh merogol remaja rakyat MALAYSIA di Sentul, Kuala Lumpur.

Berapakah usia remaja itu? 14 tahun.

Klik di sini untuk membaca laporan penuh.

Pernah mendengar warga Malaysia menetap dan mencari rezeki di Indonesia didakwa merogol wanita tempatan? Saya belum lagi. 


Namun kes lelaki Indonesia berhijrah ke negara ini dan kemudian disabitkan kesalahan merogol remaja bawah umur kelainan upaya, 15 tahun,  berlaku, seperti dicatatkan oleh sahabat saya, klik di sini.

Dua warga Indonesia, seorang didakwa merogol gadis berusia 14 tahun, manakala seorang lagi dijatuhkan hukuman kerana merogol mangsa berusia 14 tahun.

Mengapakah gadis MALAYSIA di bawah umur menjadi mangsa mereka?

Walhal ramai gadis GRO Indonesia bertugas di pusat hiburan di Malaysia sentiasa sudi disetubuhi. Oh! Kekurangan ongkos untuk melanggan mereka pak? Murah sahaja, kira-kira RM100 sudah bisa.

14 ulasan:

  1. yang RM100 tu memang ngak mampu pak...

    jangan hantar kat negara dia, belasah cukup cukup baru bebaskan... lahanat..

    azmengs.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Orang yang tak tahu diuntung. Datang sini cari rezeki pastu buat macam-macam hal.

    BalasPadam
  3. kalau rakyat mereka dijentik sedikit dah buat demontrsi , dan berbagai perilaku buruk mereka buat, patut kita demontrasi mengusir rakyat mereka dimalaysia ini ketika seorang pelajar perubatan dari malaysia dibunuh dengan kejam disalah sebuah universiti di jakarta sedikit masa lalu..apa kata mereka..rakyat kita sudah cukup bersabar..

    BalasPadam
  4. org Indonesia mmg mentaliti nya rendah!!
    Asyik memandang yg -ve sahaja.
    Balik lah semua INDON brengsek.dtg malaysia pon secara haram.tak tau malu.

    BalasPadam
  5. "KASIHAN" SAMA INDONESIA, KERANA ADA WARGA YANG KURANG CERDIK DAN BERANI TIDAK TENTU PASAL.

    PALING LAWAK ADALAH WARGA INDON SANGGUP BERPERANG DENGAN MALAYSIA KERANA MENU MASAKAN RENDANG DAN LAGU KLASIK..HAHA

    DEMI PALESTIN, ADAKAH MEREKA SANGGUP??!

    BalasPadam
  6. Saya nak nasihatkan pada semua media, tak kira tv3 ke, rtm ke, surat khabar ke, radio ke, semua media cetak dan media elektronik. Lepas ini jika ada kes jenayah jgn sembunyikan lgi identiti penjenayah. Tak payah baca/tulis berita "penjenayah adalah warga asing" jgn tulis warga asing tulis je terus "penjenayah adalah warga indonesia"
    Mcm ni baru diaorg tau berapa ramainya penjenyah warga indonesia di malaysia ni. Tak pyh nak cover2 lgi dh dorang ni semua. Kita terlalu bnyk berlembut dan bersabar. Kononnya terlalu baik nak menjaga maruah org...Puiii~

    BalasPadam
  7. datang malaysia menumpang cari rezeki sudah la, apahal nak rogol orang pulak. kurang ajar betul!

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. SMTI - Tak tau nak kata apa dah, pihak berkuasa tempatan pun senyap je, harap tunggu orang buat lapuran baru tindakan diambil agaknya.

    BalasPadam
  9. orang kita juga tak kurang dgn perangai kurang ajarnya...siapa majikan mereka?siapa yg sewa rumah kepada mereka?siapa yg benarkan mereka jadi pekerja mengutip sampah,sapu jalan dan pelayan kedai makan tanpa permit sah...malh di komplek kastam klana haya,tabung haji klana jaya dan kawasan kuarters polis pun pendatang haram indon diambik bekerja...sorang pendatang indon pulang ke indon dibawah program 6(pengusiran)melalui LCCT setelah tinggal secara HARAM bertahun-tahun bolih maduk semula ke negara ini melalui surabaya-batam-tanjung belingkor secara sah...masuk bersama dgn pendatang baru guna pas lawatan sosial dan terus bekerja...polis ronda tahan warga indon dan sumbat kedalam kereta kemudian bawa pusing dua tiga jam sambil minta bayaran...jika tak bayar diugut tuk dibawa kebalai..saya bukan menuduh sebarangan..tetapi dari cerita indon yg tinggal sebelah rumah...jam 6-9pagi diklana jaya saja..dari sepuloh manusia yg kita jumpa,8 org adalah indon...berapa pula yg haram dan halalnya...tukang masak D'stall ss6 klana jaya semuanya warga indon..makan mungkin halal..tetapi pekerja tersebut adakah halal dari segi undang2 imigeresen?...

    BalasPadam
  10. Nak salhkan indon semua pun tak bolih...siapa yg bagi mereka kerja,sewakan rumah untuk mereka?jika indon kita panggl kurang ajar...apakah orang kita tidak kurang ajar kerana ambik mereka bekerja tanpa permit..dalam komplek kastam klana jaya...semua pekerja mencuci kawasan adalah pendatang haram dari indon..mlm tiba dari pagi esok dah masuk kerja...restoran melayu/cina muslim di ss6 klana jaya majoriti pekerjanya warga indon tanpa permit...sedara mazidul bolih hubungi saya dan saya bolih tunjukan mana yg halal dan mana yg haramnya...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.