Jumaat, Julai 13, 2012

VILLA NABILA EXPOSED!

Pelbagai kes aneh dilaporkan mengenai Villa Nabila terletak di Johor Bahru, Johor. Awal tengahari tadi saya bersama beberapa rakan meninjau lokasi terbabit.

Berikut pintu masuk utama ke villa dikatakan berpuaka.


Sebaik memasuki kawasan itu, saya rakamkan gambar pokok tumbang di bawah.


Villa terbabit kini diselubungi pokok berakar berjurai dan menjalar sehingga menutupi keseluruhan struktur.


Berikut gambar dirakamkan di tingkap bawah villa lama telah ditinggalkan itu.


Villa Nabila dilaporkan mempunyai kolam renang dan kami kemudian mencari kolam terbabit. 

"Kata tadi ada kolam renang, kan?," soal Mohd Azhar Che Umar.


Kami mendapati, lantai bawah Villa Nabila dijadikan sarang penagihan dadah.


Kami kemudian naik ke tingkat satu.

"Tengok ini," ujar Mazlan.


Banyak lagi gambar saya rakamkan di villa dan akan dikongsikan bersama semua pembaca.

Klik di sini.

50 ulasan:

  1. Villa ini mengadap Selat Tebrau kan? hihihi

    BalasPadam
  2. bagi penagih dadah.. tidak ada istilah seram @ berpuaka.

    BalasPadam
  3. tgh show, mane nak sedar hantu lalu ..

    BalasPadam
  4. mcm2 versi pasal villa ni.... x tau yg mane satu actual story... moga tersingkap misteri yg pelbagai versi ini...

    BalasPadam
  5. Salam..tak pulak puaka yg ada mengganggu si penagih dadah tu..emmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. penagih nan hantu same je,,hantu nak kaco pun malas,pasal dorg ada perasaan.

      Padam
  6. tak sbr nk tunggu kisah ni di sambung... mmg agak popular villa nabila ni bg org johor termasuk saya...

    BalasPadam
  7. mak ai menakutkan... rasa tau rumah ni atas bukit dulu masa duk johor selalu la nampak rumah ni... kalau nak cari hantu atau aktiviti paranormal kena panggil uncle seekers sekali nih... eh uncle seekers xleh join dah kena tahan...

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. Salam Mazidul..Kota Tinggi di mana? Kampung saya tu...

    BalasPadam
  9. x pernah tahu pon kewujudan villa ni walau saya orang johor... saya tunggu singkapan mazidul lepas ni, k...

    BalasPadam
  10. Villa tu patut di robohkan saje. buakan ade nilai sejarah pun. jadi pusat mat gian ade laa

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin itu harta persendirian jadi pihak berkuasa tak boleh robohkan tanpa kebenaran

      Padam
  11. Kampung mertua kat Kota Tinggi, cerita pasal apa agaknya,tak sabar nak tau.

    Tengok gambo ni meremang jek

    BalasPadam
  12. kalau waktu malam ngeri kot..hihi penuh dengan pokok2

    BalasPadam
  13. SMTI

    tak sabar rasanya utk mengetahui versi sebenar tentang villa nabila nih. Sbb banyak sangat versinya.

    BalasPadam
  14. kalau ini macam punya tempat memang "hantu2" nie suke..lagi horor lagi syok katanya..barulah feeling abes~ huhu..apa nak jadi la~~

    BalasPadam
  15. hari-hari lalu depan villa ni nk ke ofis,selalu terfikir apa yg jadi sbnrnya..apa yg jadi pd nabila,ad yg kata dia dibunuh dan mayat ditanam pd dinding villa ni...tatau la betul ke x

    BalasPadam
  16. Banyak jgk kita tahu ttg owner villa nih sbb pakcik kita keja dgn tuan punya villa...hihihi.

    Ini villa yg dia tinggalkan x siap dan terbiar...

    Lukisan dinding rumah dia pun ada lg pada kita...huhuhu

    Owner villa nih mmg kaya raya, dululah...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ke? so tahu x cerita sebenar die?? saye berminat lah.. nak tahu.... sbb arwah makcik dulu ade pernah cerita... tp x tau la kene mengena ke x

      pasal villa ni...

      Padam
  17. sepanjang 8 bulan keje kat JB ni ..hari2 lalu kat villa tuh...dok tgk...alahai terbiar...area dah cantek..mengadap laut..tanah kat situ mesti mahal..tpi kenapa owner biarkan jer..

    BalasPadam
  18. Mggu depan nak ke jb.nak kne cari la tempat ni.

    BalasPadam
  19. peninggalan kerabat diraja johor Yang hampir di telan zaman...dulu cantik masa 80 an Yang aku ingat

    BalasPadam
  20. harap dpt join team abg mazidul utk mencari kebenaran psl tmpt ni..n buktikan tmpt ni ade xtvt paranormal

    BalasPadam
  21. salam satu malaysia,villa nabila bukan lagi asing kepada penduduk johor bahru,tempat yang sunyi dan di katakan berantai,saya muhammad fattah,tinggal di kempas lama,johor bahru...apabila melihat pic2 diatas,amat terkesan pada tahun 2009 selepas sambutan tahun baru..saya mengalami 1 kemalangan motor sekitar jam 0200 pagi selepas saya dan beberapa lagi kawan setelah memasuki villa nabila..di amati pic2 didalam blog ini terutamanya dibilik2,dan tangga seperti sudah dibersihkan tetapi diluar villa masih seram dan tidak terusik.apa yang nak saya ceritakan disini bukan untuk menakut2kan atau memparanormalkan villa nabila,hahaha cuba anda amati kembali pic tingkap y ada diatas(akan saya ceritakan nanti)..jam awal 0100
    pagi,kami telah memasuki didalam villa nabila.malam tu tak banyak berubah cuma cuaca malam tu angin agak kencang,didalam villa ter lalu gelap sehinggakan tangan sendiri pun tak dapat dilihat,dengan suluhan lampu hdfon dapat kami melihat keadaan villa.berselerak!!dengan kain2 dan baju,hancing!!hamis!! pada mulanya kami hanya membuat bising sehinggalah menaiki tangga yang anda lihat pic diatas.,.ada sebuah bilik,pun sama berselerak dengan pakaian atau kain..ada almari usang n katil dipatah2kan..inilah keadaan yang hendak anda gambarkan..setelah begitu lama berada didalam bilik tersebut,perasaan runsing,serabut dan waras mula bermain difikiran..hati berdebar2..setelah kawan saya yang berada dibahagian bawah cuba memanggil turun.dengan menjerit..oi bla!!hahahaha bunyi seperti lawak!!!tetapi dia mula merasa kehadiran makhluk yang dipanggil pontianak!!sial!! setelah saya sendiri menoleh kebawah,ternampak dia(pontianak) diluar tingkap tersebut.sebelum malam saya kemalangan.sekian.

    BalasPadam
  22. Nape entrance dye xsame ek? Aku baru g smlm..ngat nk tgk. Tp dh ade pagar. Dh xleh nk masuk...ape sejarah villa neh?mcm sgt berminat nk tau.

    BalasPadam
  23. nak beli macam mana, ada kawan berminat nak beli tanah ni, sms je 0137804301.

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum, pagi ini sewaktu sampai di pejabat seorang rakan setugas memberitahu ketika lalu di hadapan villa ini ada kesesakan lalu lintas dan ada ramai orang berkumpul di situ. Seorang rakan beliau ada memberitahu telah terjadi sesuatu di situ pada malam tadi. Ada sekumpulan remaja telah memasuki kawasan villa tersebut iaitu lebih kurang dalam 30 orang. Satu kejadian aneh telah terjadi apabila hanya 7 orang dari kumpulan itu yang dapat keluar dari kawasan tersebut manakala selebih 23 orang didapati hilang. Pihak polis sedang melakukan siasatan tentang misteri kehilangan remaja-remaja tersebut. Hari ini rakan saya masih menunggu info terkini tentang kejadian itu dari rakannya. Sekian.

    BalasPadam
  25. Hahaha. Villa Nabila la konon. Villa ni nama dia Christine Palace la... Dato Yap punya... dia lepas tu bangkrap... ada 2 lagi tempat yg nama dia Christine Palace...

    Dulu tahun2 80an dan awal 90an mana der cerita fasal Villa Nabila... entah mamat lalok mana ntah buat2 cerita ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke..yg kate nabila mati...kena bunuh dan kena tanam kat dinding rumah tu rekaan jela ea?? macam2..huhuhu

      Padam
  26. maklumat yg diberi nasron adalah betul sbb saya pun pernah tinggal di jb pd tahun 1973-2000. Nama villa itu Christine Palace, kalau tak silap saya ada satu lagi bangunan taukey yap berdekatan jalan tebrau

    BalasPadam
  27. "ek.. eleh... gua slalu port kat bwh villa tu... takde pun gua hilang.. ".. kata penagih dadah.

    BalasPadam
  28. terbaikkk la team abg mazidul . Atleast dpt tahu & tgk wajah persekitaran villa tu . tak perlu lah smpai pergi ke villa dan hilang . huhu

    BalasPadam
  29. Hmm sayang biarkan.. Cantik bangunan tu sebenarnya.. Kalau wat restoration.. Bleh jadikan kawasan lawatan.. Mcm kelly castle..

    BalasPadam
  30. Petikan artikel dari New Straits Times - Jul 4, 1986 http://news.google.com/newspapers?id=c9pHAAAAIBAJ&sjid=L5wDAAAAIBAJ&pg=4190%2C887586

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.