Khamis, Julai 19, 2012

HANYA KERANA WANG PULANGAN PEMBELIAN AIS KRIM? ADUUUUUUUUUUUS!!!

Senjata api seharusnya digunakan oleh polis sewaktu berhadapan situasi genting dan mampu mengancam nyawa mereka.

Kini tersebar di Youtube, visual pegawai polis dilaporkan berpangkat Inspektor didakwa memukul pekerja hotel. 

Berikutan itu, polis bertindak pantas menahan pegawai terbabit. Jika benar mereka bergaduh hanya kerana wang pulangan pembelian ais krim, saya bersimpati terhadap kedua belah pihak.

Laporan akhbar, klik di sini.

30 ulasan:

  1. SMTI, Bro Mazidul boleh follow up tak cerita ni. Teringin jugak tahu ending kes ni. Apakah polis tu boleh lepas macam tu saje. Menyebabkan orag awam tak yakin dgn polis. Memang ramai polisu F**k**g kat luar sana. Kalau boleh dedahkan yer Bro. Saya memang hari2 baca blog bro. Semuga succes menulis * terus menulis.

    BalasPadam
  2. nampak pd gayanya tu...
    memangnya situasi genting dan mampu mengancam nyawa tu...

    silap2...
    melibatkan ajaran sesat/sihir tu haa...

    kata org...
    cegah sblum parah..
    elok benar la tu..
    elok sgt dicegah tu haa !!

    BalasPadam
  3. SMTI...

    Harap Tuan Mazidul dapat buat follow up cerita ini.

    Mungkin polis tersebut gila "aiskrim"agaknya.

    BalasPadam
  4. mohon bro mazidul menyiasat perkara ini. kalau itu adalah polis betul maka polis tu patut diambil tindakan kerana telah menjejaskan maruah pdrm. kalau polis palsu maka orang itu patut diambil tindakan kerana sengaja menjatuhkan kredibiliti pdrm

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. rasanya polis tu tak lepas begitu saja.dh ada bukti dari cctv tu dia yg serang budak tu.apa jugak yg dorang gado..sapa yg betul atau salah dh kes tu..inspektor tu takleh kuarkan senjata dia dan hentak pala org tu.itu dh jadik kesalahan dia.PDRM tak bodoh utk lepaskan anggota dia walaupun suspek tu anggota sendiri.

    BalasPadam
  6. Baca MetroOnline :
    *Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kes itu, namun menafikan dakwaan pihak tertentu pegawai polis itu berada di bawah pengaruh dadah atau alkohol.


    “Ujian air kencing yang dibuat menunjukkan pegawai polis berkenaan tidak berada di bawah pengaruh dadah atau alkohol. Kami juga menafikan dakwaan kononnya dia turut mencederakan seorang daripada mangsa menggunakan pemegang pistol.

    **
    nmpk tak kebodohan jawapan dr Ketua polis daerah???asik nafikan saje...
    p/s: Siasat dulu la, baru boleh nafikan...tgk CCTV tu....Jgn suka sangat bekap kalau anak buah buat hal..nanti org tak percaya dengan PDRM...Sbb nila setitik, rosak semua Polis2 yang lain.

    So mcm mana? Ketua Polis Daerah ni nk bekap lagi ke tak ek?

    BalasPadam
  7. cegah sebelum parah, dek nila setitik..rosak yg elok...

    Jika panas baran elok masuk profesion yang sesuai.

    Tak kira jawtan apa,
    contoh yg selalu berkomunikasi dgn rimau gajah atau singa.

    BalasPadam
  8. Salam Bro...nak gak tahu kesudahannya....

    BalasPadam
  9. Apapun punca, si polis tak boleh bertindak demikian. This incident justified. Dunia Baru, I like your comment.

    BalasPadam
  10. Smti - kesian. Cuba kawal sikit panas baran tu. bukan tak boleh bawa berbincang. Dah tya tya pun perangai macam budak budak, tak malu. Sekarang siapa yang susah? Mereka dan keluarga mereka.

    BalasPadam
  11. inspektor beb.. inspektor !!...
    xnampak ke..
    2-3-4 paku atas bahu..
    ingat beli tepi jalan ke..??
    tauliah beb !!. tauliah tu..
    ingat apa.. ?
    Agong kasi tu paku beb !!...
    ingat inspektor kecik anak ke..?
    lu xkenal ke..??
    itu kereta inspektor tau..
    lu xkenal aku inspektor ke..?
    lu ingat aku Inspector Gadget ke..?

    BalasPadam
  12. Dumb ass punya polis.... sengkek sgt ke... Hopefully budak yg kene pukul report polis supaya kes ini dpt disiasat

    BalasPadam
  13. Askum, just nak bagi pendapat..polis pun adalah manusia. Dia mempunyai perasaan marah, gembira, sedih dan mcm2 lagi..mungkin tindakan beliau agak keterlaluan, moga beliau perolehi pengajaran dari tindakan yang beliau lakukan..tak perlu nak membuat pelbagai andaian dan tafsiran terhadap apa yang telah terjadi. Kita yang melihat perlu ambil iktibar dan pengajaran untuk masa hadapan.

    BalasPadam
  14. Itu inspektor sahab kasi tukar kalu jd kerani sana ofis.bagi sama dia pistol air tengok dia mau ketuk balaci mana satu..puihhh

    BalasPadam
  15. kasi turun jer pangkat dia kalo btul dia Inspektor...apa nak bekap sgt...bkn lombong emas pn...tak pn buang keje trus...suru keja di zoo lg bek...

    BalasPadam
  16. Eh bro mazidul inspektor sahab ni tak bersalah yg dia pakai ketuk tu bukan pistol tp aiskrim je.lu jgn bt fitnah.boss dia sendiri pun tak jumpa aiskrim yg dia guna untuk ketuk mamat tu.kete kete yg rosak kat luar tu mamat hotel tu yg rosakkan.boss dia tu bt lawak budus lah puihhh.bro jgn bt follow up kes ni nanti masuk dalam mcm uncle baru tau.dalam tu kena belasah tau sampai k***k pun lembik cer tengok uncle sampai fobia nak berblog kui kui kui

    BalasPadam
  17. quote:
    "cer tengok uncle sampai fobia nak berblog kui kui kui.."

    tergelak.. guling2 aku !!!..
    kahkahkah !!!

    BalasPadam
  18. Pulakkkkk.....!!! (Simple Alasan)
    ***********************************
    Tertekan masalah keluarga

    SEREMBAN: Tekanan akibat menghadapi masalah keluarga dikatakan menjadi punca seorang pegawai polis berpangkat inspektor mengamuk dan menyerang dua pekerja hotel Seremban 2, di sini, gara-gara ais krim dibeli di hotel berkenaan dikatakan mahal dalam kejadian Selasa lalu. [+]
    ***********************************

    BalasPadam
  19. dB : Kalau Rakyat Biasa yg mengamuk mcm tu...sure kena tembak mati nye....Kan?

    BalasPadam
  20. SMTI

    saya tak boleh nak kata pegawai polis tu salah

    saya jugak tak boleh nak kata pegawai polis tu betul

    sebab fakta sebenar tak dibentang depan mata

    cuma saya boleh sahkan la, kalau macam ini la rupa-nya, insyaAllah..ramai lagi yang tak hormat polis lepas ini..

    orang ramai memberi pandangan berdasarkan sentimen.ditambah lagi dengan simbahan simbahan petrol politik.bertambah-tambah sentimen.

    orang ramai biasanya atau rata-ratanya tak mengambil pusing sangat fakta.

    ini, apa yg org dalam filem itu buat, adalah sebahagian dari beban kerajaan dan pdrm.

    selagi tak diambil tindakan telus, selagi itulah soalan 'kenapa la orang benci kerajaan?' selalunya akan dijawab dengan 'lu pikir la sendiri'.

    apa pun, kita doa yang terbaik.yang terbaik buat pelaku di atas, dan yang terbaik buat mangsa.

    p/s:ramai org tertekan, dengan harga barang macam sekarang ni, lagi la..tapi matlamat tidak sesekali menghalalkan cara

    BalasPadam
  21. salam semuaaaa!!huh,mcm org mereng dah aku ni dok bace komen korang..klu btoi dsbbkan hrge eskrim wat polis tu ngamuk,agknye klu keje kat klia,mau hri2 cashier yg menjuai eskrim kat cni kne hentak coz hrge mahai..buat sndri jew eskrim!laaaaaaaaaaaaaggii jimat deerrr!!

    BalasPadam
  22. Polis mcm ni kasi buang jer dr pasukan PDRM, Memalukan je PDRM. Bek xyah nak keje polis kalau perangai cmni. Tu br jd inspektor, belum lg jd ASP ke.. atau aper lg yg atas lg..

    BalasPadam
  23. susahnya bila kuasa dan pistol ditangan...kena byk sabar jadi polis ni......eloklah mangsa serangan polis tu buat laporan polis. Biar mahkamah memutuskan. Kalau salah dimahkamah, anggota polis berkenaan perlu disingkir dari jawatannya dan dihukum sewajar bagi mengembalikan kredibiliti dan maruah pdrm dimata orang awam. Ini semua cite kerbau masuk kg, semua orang terpalit lumpurnya.

    BalasPadam
  24. satu komen yg saya ambil di face book

    semantara pistol masih dipanggang...

    tapi aku tengok, memula dia masuk pas tu dia letak satu beg kain yg digalas kat bahu atas kaunter pastu beg tu pulak diambil oleh sorang pompuan.

    dari cara pakaian mek tu aku rasa dia ni ayam indon kot pasal mek indon je yg suka pakai camtu. aku tak rasa mek tu bini dia. pasal kalau bini dia, mestilah mek tu sabar kan dia. ini tak, dia amik je beg tu terus blah camtu je.

    tapi pada pemerhatian aku yg perihatin ni, sebelum mek tu amik beg dia, mek tu mengetuk2 kaunter tu seolah2 mek tu panggil budak hotel tu datang kat dia.

    dan dari gaya bahasa badan mek tu, dia seolah2 sudah lama kenal dengan budak kaunter tu.

    jadi persoalan nya, adakah mek tu cari makan kat hotel tu dan si gemuk tu mai langgan mek tu secara berjemaah dengan 2 lagi rakannya pada kejadian jam 2 pagi itu?

    dan dari hasil risikan aku melalui mat indon yg jual aiskrim naik motor kat tempat kontrek buat bangunan tu kata, aiskrim yg jenis conetto tu dapat menguatkan tenaga batin lelaki terutama dari aiskrim jenama polar.

    so no wonder lah jika dalam hotel murah tu ada jual aiskrim dan ada yg belinya pada pukul 2pagi sebelum naik bilik.

    jika insiden ni tak jadi, mungkinkah berlakunya pesta sex yg melibatkan pegawai polis pada pagi itu?

    BalasPadam
  25. paling tinggi kena di tukar kan ke negeri lain...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.