Rabu, Mei 09, 2012

RAMAI LELAKI MEMBUJANG KERANA ... ( RATED : 18SX )

Barangkali tidak semua berpeluang membaca akhbar di awal pagi ini.

Menurut Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Heng Seai Kie, 2.5 juta rakyat Malaysia berstatus bujang dan 60 peratus daripada jumlah terbabit, lelaki.

Sila baca laporan lengkap di sini.

Selain faktor kewangan dan jodoh pertemuan, hemat saya, berikut antara faktor penyumbang lain lelaki mengekalkan status bujang. 

Klik di sini dan di sini.


Komen?

27 ulasan:

  1. Sorry to say, from my point of view as a married malay muslimah at d age of 30, the lack species of quality muslim man in malaysia especially malays is really a sickening issue in our country.

    BalasPadam
  2. cik azura,
    really ke malay man is really sickening issue?nak ke cik azura berpasangan dgn lelaki nigeria?atau bangla atau myanmar?atau cik azura ni high taste...nak lelaki yg rupanya pan asian?tak semua lelaki melayu ni jahat,kuno atau dan sebagainya ok cik azura.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum,
    Ikut statistik tu juga, ramai golongan wanita lebih selesa hidup sendiri...

    Kalau tanya saya: Tak boleh nak pastikan mana lelaki baik, mana yang tak baik, ataukah...diri sendiripun tak tahu dlm kategori mana

    BalasPadam
  4. Abg mazidul, betol tu. InshaAllah :)

    BalasPadam
  5. Salam,

    betul apa abg. mazidul kata. yang baik hanya untuk yang baik. jadi, cermin tu bukan setakat untuk melihat luaran.

    maybe if we stand long enough in front of the mirror, we'll be able to see things that no one else but God and yourself could keep. Quality men are a lot. They just happen to be with the right person way earlier than being corrupted. :) just my 2 cents.

    BalasPadam
  6. kurang setuju dengan azura..perempuan nak lelaki beriman segala itu ini tapi diri sendiri taknak berubah ke arah yang lebih baik..

    perbaiki diri sendiri dulu Insya Allah mudah mencari lelaki yang baik..Dapat bakal suami yang rajin ke masjid dan bertitle ustaz itu ialah kredit tapi yang paling utama ialah tak tinggal solat dan hormat ibubapa.

    hanya pendapat saya.

    BalasPadam
  7. so scary....tp ramai juga lelaki gay yg berselingdung di sebalik status 'sudah berkahwin'.

    Jadi pada hemat sy, sebab #1 lelaki ramai lagi tak berkahwin ialah disebabkan faktor kewangan.mcm adik sy, dia nak sediakan rumah, kereta dll dahulu sebelum kahwin.padahal calon menanti sudah ada..:)

    BalasPadam
  8. saya ada pm video kat FB mazidol, tlg tenguk ya, kesian baby tu

    BalasPadam
  9. saya ada pm video kat FB mazidol, tlg tenguk ya, kesian baby tu

    BalasPadam
  10. salam bro mazidul, saya nak kongsi video viral yaang penderaan ni, harap2 bro boleh tengok and mintak jasa baik bro kalau boleh tolong laporkan pada pihak bertwajib. saya tengok video ni terus terfikir ni kena report polis ni, and terus teringat Bro Mazidul. hopefully wanita2 gila ni ditangkap dengan segera

    http://www.youtube.com/watch?v=MFgtErS5-80&feature=youtu.be

    BalasPadam
  11. sakitnye hati aku tengok youtube (http://www.youtube.com/watch?v=MFgtErS5-80&feature=youtu.be )..meroyan ke ape..?
    yang rakam pun satu..asyik bercakap jew..dua-dua bangang!!

    BalasPadam
  12. Jagan kata perkahwinan... perceraian pun makin menjadi jadi gak.

    BalasPadam
  13. Salam. Betul, tu adalah salah satu faktor utama. Dan pada pandangan saya pula mungkin kerana zaman sekarang belanja untuk perkahwinan adalah tinggi. Kehendak tak dapat penuhi permintaan. Cuba ianya diseimbangkan, insyallah jumlah itu boleh dikurang kan. Peranan perlu dimain kan semua pihak. Yakin yang tuhan pasti akan bantu mereka yang mahu mendirikan Masjid. Di iring kan juga usaha dan ikhtiar yang jitu. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan.

    BalasPadam
  14. salam.
    minta siasat video yang sekarang tersebarberkenaan dengan kes penderaan bayi. dipercayai berlaku kat sepang. tq

    BalasPadam
  15. salam.
    tolong siasat penyebaran video penderaan bayi yang berlaku kat sepang.

    BalasPadam
  16. jodoh, ajal dan rezeki seseorang dah tertulis..kita disaran suruh berusaha dan berdoa..yg selebihnya redhala..kena la percaya qadak dan qadar..kalau ada sgala cukup..duit, kesihatan, rupa dan sebagainya.. kalau dah Tuhan kata no jodoh for u maka terima la..sesungguhnya Tuhan tau apa terbaik utk ciptaannya..

    BalasPadam
  17. STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI :

    Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

    Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

    Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.



    KOMEN entry: Bg saya jodoh ajal maut semuanya terletak ditanganNya...yg baik pasti utk yg terbaik, tapi klu ingin yg terbaik, diri kita sendiri kenalah jd yg terbekkk...sekiannn

    BalasPadam
  18. minta dijauhkan.... apa nak jadi dgn dunia skrg

    BalasPadam
  19. Apa sudah jadi?


    http://tinyurl.com/pastibest

    BalasPadam
  20. hidup single
    lagi bagus....
    aman sentosa hehehe

    BalasPadam
  21. ndak ramai yang berani menghadapi tanggungjawab sebenar...ingin mahu berada di zon selesa...mahu hidup tanpa fikir banyak benda...

    sekadar pandangan

    BalasPadam
  22. Sedihnya saya. Sebab lelaki dah kurang. Ramai yang duk serenti dan jail. Pastu ramai pula nak jadi gay dan pondan. Yang nampak normal pun sebenarnya bernafsu nak kat lelaki dan pondan. Ni semua sbb dah hilang pegangan agama dan mereka lupa kewujudan Allah. Yang tinggal cuma yg jenis kuat memilih dan kononnya tutup pintu hati sbb kecewa cinta. huaaa :(

    BalasPadam
  23. Nadia

    Lelaki yang duduk serenti ramai mana sangat.. Tak sampai 1.0% dari total population..

    BalasPadam
  24. lelaki bujang kerana kemahuan gadis skrg makin tinggi, nk mke hensem cm korea, hot, duit bnyk.. lelaki skrg pula mahu bebas dari perangai gadis, kalau bosan dan terasa nakal bru la lelaki mncari gadis.. dunia akhir zaman..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.