Jumaat, Disember 23, 2011

MAK CIK GERSANG 'DITAMPAR' LELAKI NIGERIA (18SX) UPDATED

Semalam saya menulis berhubung wanita Melayu, Zana, tinggal sebumbung dengan lelaki Nigeria, baca di sini.

"Satu hari saya menunggu bas bersama teman lelaki di Puchong sebab masa itu belum membeli kereta lagi. Usia mak cik itu, saya anggarkan dalam lingkungan 50 tahun. dia berdiri di sebelah kami. Teman lelaki saya kemudian menegur dia, dia pun tersengih-sengih. Keesokkan harinya, waktu naik bas, saya sekali lagi terserempak dengan mak cik sama, dia membawa anak berusia 6 tahun," kata Zana.


Wanita Melayu bertubuh gempal terbabit berasal dari Kuala Lumpur, memakai tshirt dan berseluar jeans. Menurut Zana, beratnya dianggarkan 70 kilogram, kulit wanita itu dikatakan sedikit berkedut, berambut panjang ikal mayang dan bermata sepet.

"Kemudian?," soal saya.

"Dia mengajak saya duduk di sebelah dia dan dia sempat bertanya, saya duduk serumah dengan siapa? Saya pun berkongsi cerita. Katanya dia pun suka dengan lelaki Nigeria.  Esoknya, dia menghubungi saya dan hendak datang ke rumah. Berkebetulan, saya bercuti hari itu. Mak cik itu datang bersama anaknya, Fasha (bukan nama sebenar). Teman lelaki saya kemudian memperkenalkan dia dengan kawan serumah, lelaki Nigeria gemuk, lebih hitam berbanding kulit teman lelaki saya, berperut boroi macam mengandung 8 bulan," tambah Zana.


Dalam entri ini, lelaki warga Nigeria itu saya gelarkan 'Ozark', bukan nama sebenar.

"Teman lelaki saya kemudian 'mencucuk' mereka. Katanya, mereka berdua kelihatan tidak ubah seperti suami isteri jadi eloklah kalau masuk ke bilik. Bila berjalan masuk, Fasha bisinglah. Mak cik itu berkata, Fasha duduk dengan kakak, mama ada kerja sikit, kalau tidak kita balik. Mereka pun terus masuk ke bilik berbau busuk itu. Bererapa minit kemudian saya terdengar bunyi macam orang menampar nyamuk, banyak betul nyamuk dalam bilik Ozark!," gurau Zana sambil tertawa panjang.

"Bontot mak cik kena tampar ke?," soal saya.

"Tamparan nikmat. Selepas lebih sejam mak cik keluar dengan wajah tersengih-sengih dan dia datang menghampiri saya. Dia cakap, adik, kau bagi aku barang bagus, besar," ujar Zana.

"Rambut mak cik itu kusut masai?," tanya saya.

"Kusut, kedua mereka berpeluh sebab bilik Ozark tidak ada sistem penghawa dingin cuma berkipas siling sahaja. Masa mama dia keluar, muka Fasha masam. Saya rasa mak cik itu bersuami sebab sewaktu mereka di dalam bilik, telefon bimbit dia berbunyi banyak kali dan dia matikan," ujar Zana.

Seperti dijangka, lelaki Nigeria bertenaga.

"Selepas 2 jam berehat dan berborak di ruang tamu. mereka masuk semula ke dalam bilik dan saya terdengar bunyi macam orang menepuk nyamuk sekali lagi. Ozark memberi tahu saya, sempat dua round. Selepas mak cik itu balik, Ozark terus mengeluh, sister I am dying. Saya bertanya, kenapa Ozark? Dia kata, that woman sucked my blood. Rasanya macam hendak mati Ozark dikerjakan dek mak cik tua itu," jelasnya.

Untuk rekod, Ozark berusia 32 tahun, tinggal di Malaysia melebihi masa dibenarkan dan sejak Julai 2010, dia meringkuk di penjara kerana dicekup cuba menyeludup dadah masuk dari Thailand ke Malaysia.

"Macam mana Ozark boleh bernafsu dengan mak cik berumur 50 tahun?," soal saya kehairanan.

"'Bil air' Ozark tertunggak lebih setahun sebab teman wanita dia di Nigeria," balas Zana.

"Ok," respon ringkas saya.

"Masa hendak balik, mak cik minta minyak wangi. Katanya bau dia dengan Ozark sudah bercampur," terang wanita itu.

"Kemudian apa terjadi?," soal saya lagi.

"Selepas lebih kurang dua bulan menghilangkan diri tanpa khabar berita, mak cik itu muncul dan dia mendakwa mengandung anak negro. Dia suruh Ozark bertanggungjawab. Ozark cakap, itu bukan anak dia. Dia bertanya kepada mak cik itu, mengapa selepas 2 bulan baru datang berjumpa?," terang Zana.

Selama ini barangkali ramai beranggapan lelaki Nigeria hanya berminat menggoda gadis muda pelbagai bangsa tetapi cerita di atas membuktikan mereka bersikap membujur lalu, melintang patah.

Ratah sahaja.

Kisah kedengaran agak pelik tetapi benar.

Kemaskini

Untuk rekod, Zana pada ketika entri ini ditulis masih tinggal bersama 4 lelaki Nigeria menggunakan pas pelajar. Mereka dilaporkan aktif melakukan penipuan melalui internet dikenali sebagai 'parcel scam'.

Modus operandi parcel scam, mudah.

Warga Nigeria menyamar lelaki atau perempuan dan kemudian cuba menggoda mangsa sebelum memaklumkan mangsa kononnya mereka akan datang ke Malaysia dari United Kingdom. Walhal mereka berada di negara kita. Warga Malaysia bersekongkol bersama warga Afrika dalam melaksanakan penipuan itu akan menghubungi mangsa dan memaklumkan kononnya terdapat parcel harus dituntut. Jika gagal menyakinkan mangsa, lelaki warga Nigeria akan menghubungi bakal mangsa untuk meminta sejumlah wang didepositkan ke dalam akaun peribadi.

Saya pernah dihubungi, dengarkan klip audio berikut.

Nota

Gambar di atas hanya sekadar hiasan sahaja.

Dalam tinjauan ringkas ke Damansara Damai, Petaling Jaya, Selangor 2 hari lalu, saya mendapati kelibat warga Afrika sukar dilihat.

Usaha Jabatan Imigresen melakukan serbuan berulang meninggalkan kesan.

25 ulasan:

  1. pergh dasyat beb cerita ni.. ha ha ha

    aku pun pelik awat negro suka yang dah berumur... tapi bila fikir balik bab air tertunggak tu aku setuju. ha ha ha...

    apa pun ni lah realitinya yang ada di Malaysia hari ini. Rakyat Malaysia semakin canggih manggih sampai lupa apa yang halal dan apa yang haram.. janji sedap..

    mantap Bro....bila nak jumpa borak ni..ha ha ha

    BalasPadam
  2. Papa Gomo, nanti bila operasi, saya akan cuba merakamkan gambar mereka.

    Malangnya Ozark tiada. Kalau tidak teringin benar untuk melihat saiz tangan dia dan menganggarkan kadar kekuatan tamparan dia.

    Bro, emel hp number ke mazidulakmal@yahoo.com.

    Saya sentiasa free, siang dan malam.

    BalasPadam
  3. macam tu je makcik tu bagi ek..ke bil air makcik tu pun tertunggak?...mungkin juge tamparan suami dia tak sekuat tamparan negro tu...aih..anak yg die kandungkan tu camna la rupenye...=)

    BalasPadam
  4. Mak Cik tu pun tertungak kot.. tapi cerita ni best.. meningkatkan semangat kerja di pagi ini!. heheh

    BalasPadam
  5. Tamparan makcik 50-an. Tak dpt saya bayangkan betapa gelinya kalau tengok 2-2 org tu.

    BalasPadam
  6. Salam..
    hahahaha..hampeh! mana le rupa makcik tu yek...isk...hebat jugak..50 tahun boleh pregnant lagi..huhuhu

    BalasPadam
  7. erkk.. makcik umo 50 jadik jugak ye. Yang makcik tu pon,bawalah mengucapnya hendaknya. Mamat negro pon jadikkkk jugak? Speechless

    BalasPadam
  8. 50 tahun boleh pregnant lagi?? pelik jugak niii. hebat benor. kalau takat 45 pernah lglah dengar ada yg pregnant

    BalasPadam
  9. terkedu baca kisah makcik ni... sepatutnya umur mcm tu lebih banyakkan dengan keluarga dan cari ilmu utk bekalan akhirat...siap bawa anak lagi... MasyaAllah dunia akhir zaman.. x tau nak cakap apa lagi...

    BalasPadam
  10. Zana tu syaitan ke? Yg dia bagi jalan pada makcik gersang tu apa kejadahnya..
    Teruk benar masyarakat Malaysia mcm ni...
    Di 'overc' semua org ingat Malaysia the best muslim country
    Kena laknat semua orang yang terlibat yang membuka jalan haram dan yang melakukannya.........
    Kita sepatutnya ambil iktibar , supaya terlepas dari bala ni... bukannya buat modal untuk mengumpat / sebagai komedi yg tiada faedahnya ....... kalau nak bg tau ambil lah sebagai iktibar.... ni 'semangatlah' sangat dengar cerita2 panas..............
    kalau cerita MrBean ok la... ni cerita keruntuhan moral..........

    BalasPadam
  11. itulah realitinya Malaysia hari ini...

    BalasPadam
  12. hehe geli i.. rosakkkk sungguh manusia hari ini..!! Ya Allah,peliharalah iman saya!

    BalasPadam
  13. aisehh !!

    baru terbaca entri ni..
    tertinggal bas sungguh la.. !!
    nak jugak campurulas...

    timbul soalan..
    gamaknya..
    makcik umo 50an tu...
    bila la.. last ambik wuduk/solat fardu..?
    entah2..
    kain telekung pun xde apa ke..???

    BalasPadam
  14. Salam Abg Mazidul...minta tolong bila keluarkan cerita panas yang melibatkan gejala sundal atau apa sahaja cerita..jgnlah wajah wajah mereka dikaburkan terutama wajah warga Gelap ini..Bencilah dgn mereka...

    BalasPadam
  15. Salam Abg Mazidul...minta tolong bila keluarkan cerita panas yang melibatkan gejala sundal atau apa sahaja cerita..jgnlah wajah wajah mereka dikaburkan terutama wajah warga Gelap ini..Bencilah dgn mereka...

    BalasPadam
  16. Salam Abg Mazidul...minta tolong bila keluarkan cerita panas yang melibatkan gejala sundal atau apa sahaja cerita..jgnlah wajah wajah mereka dikaburkan terutama wajah warga Gelap ini..Bencilah dgn mereka...

    BalasPadam
  17. umur 50han masih mampu mengandung kah??? hebat juga mck 50han ni..

    BalasPadam
  18. Bro Mazidul, Kisah ini memang menarik perhatian betul...
    Susah nak percaya umur 50 tahun boleh mengandung lagi...
    Kalau ada Gambar Ozark dengan saiz tapak tangannya boleh jugak kita nak buat anggaran 'kekuatan' mamat nih...
    Makcik tu pulak macam manalah agaknya rupanya ???
    Anyway Bro Mazidul... Terima kasih banyak banyak sebab sampaikan maklumat berguna buat semua.
    Dedahkan lagi sampai terselak habis gejala gejala persundalan sebegini biara makin ramai yang boleh bukak mata berfikir

    BalasPadam
  19. Xde yg pelik sekarang ni .. wanita selagi dia lum putus haid, memang bleh mengandung.. Saya pernah jumpa makcik umo 52 tahun bersalin anak ke 13.. Nak dijadikan cite gak, bonda saya umo 54 tahun baru je kuar spital mengandung 14minggu wpun kdgn de problem..

    BalasPadam
  20. Bro Sesekali Aku bercanda, Setuju dengan pandangan anda pada tahap kemampuan dan kesuburan wanita untuk mengandung lagi walaupun usia sudah melebihi 50 tahun...
    Ini telah dibuktikan melalui banyak contoh dan kelihatan agak berisiko sedikit memandangkan faktor usia yang telah lanjut,
    Sukar untuk disangkal dalam Zaman perubatan yang serba Moden sekarang ini akan kesahihan fakta yang sebegini sebenarnya

    Yang disampaikan dalam posting ini sebenarnya memperlihatkan helah si Mak Cik Tua Yang Gersang itu yang mahu mengelak dari bertanggungjawab dan dipertanggungjawabkan atas apa yang berlaku pada dirinya sendiri
    Tiada memaksa dan dipaksa, Yang ada cuma kerelaan dari hati sendiri kerana "bil air" masing masing telah tertunggak terlalu lama agaknya
    Tak berpuas hati lagi sebab dapat pakai sekejap saja barang baik, Yelah, Barang Importlah katakan, Kualiti yang kononya tak setanding dengan Produk Tempatan
    Itulah sebabnya si "Kambing Hitam" ini berani main tarik tali pula... Meluat sungguh dengan kisah penipu penipu yang buat malu negara kita macam nih
    Kalau ada sambungan kisah sebegini selepas ini di Blog ini, lagi menarik

    Bro Mazidul, dengan pengalaman luas Bro dalam dunia kewartawan professional, Saya yakin, Akan ada lebih banyak lagi trafik disumbangkan ke Blog Bro jika kisah MAK CIK GERSANG 'DITAMPAR' LELAKI NIGERIA di sambung di sini kerana pendedahan sebegini mampu untuk membuka mata masyarakat terutamanya Masyarakat Melayu supaya menilai dan berifikir sebelum sesuatu tindakan diambil mereka....
    Banyak sangat contohnya yang telah Bro hebahkan dalam posting posting terdahulu tentang "Gagak Hitam" nih...

    BalasPadam
  21. Bro Mazidul, SMTI~~!! Artikel Terbaik dan paling menarik yang pernah Bro nukilkan dalam Blog ini... Selamat Tahun Baru 2013. Saya akan sentiasa menyokong usaha Bro Mazidul berkenaan dengan pendedahan berguna seperti ini. Tak de sambungan ke Bro kisah kisah seperti ini ? HeHeHe... Semuga Terus Berjaya saya ucapkan kepada Bro Mazidul dalam penyampaian maklumat berguna kepada seluruh masyarakat Malaysia :)

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.