Selasa, November 10, 2009

Gadis Kita Gilakan Lelaki Sasa

Saya percaya kita semua tidak pernah membenci sesiapa kerana warna kulit mereka. Tetapi kita muak dengan perangai dan perlakuan jelek mereka tampilkan.

Setiap kali saya menulis berhubung lambakan warga Afrika di negara kita, pasti ada suara sumbang mengatakan saya bersikap racist, baca link. Dakwa mereka bukan semua warga Afrika berperangai jijik. Saya pun tidak pernah mencatatkan SEMUA warga Afrika begitu.

Dalam Buletin Utama malam tadi, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein bersetuju lambakan warga Afrika di Malaysia mencetuskan pelbagai masalah. Justeru, Jabatan Imigresen akan menjalankan operasi operasi besar-besaran bertujuan memeriksa status mereka.

Lebih 5,000 wanita Malaysia dilaporkan ditipu warga Afrika melalui internet dan paling memalukan gadis tempatan juga terjebak mengadakan hubungan seks dengan warga sama. Hubungan seks di luar nikah, bukan sebagai suami isteri sah.

Melalui pengamatan saya, majoriti warga Afrika diberkas tidak menghormati polis. Mereka sengaja berbaring di tanah dan riuh rendah berbual biarpun tangan bergari. Itu antara kejadian pernah saya saksikan di Balai Polis Sungai Buloh, Selangor. Mereka kurang ajar. Ya, biar saya ulang, sikap mereka memang kurang ajar berbanding perlakuan warga Indonesia, Vietnam, Myanmar dan Bangladesh sewaktu dalam tahanan polis. Itu fakta.

Kepada pembaca terlalu sayangkan warga Afrika, ingat, saya tidak menuduh semua warga Afrika begitu. Kalau mereka baik, berkawanlah, tidak mengapa.

Di Puchong, Selangor, warga Afrika dilapor meneguk arak dan berpelesaran dengan wanita sebangsa secara terbuka. Sikap ganas lelaki warga Afrika ketika mabuk menakutkan warga tempatan namun fizikal tinggi sasa mereka mengakibatkan penduduk terpaksa menutup mulut. Jelasnya, penduduk, lelaki dan perempuan bukan membenci warga terbabit kerana warna kulit tetapi kerana sikap buruk ditampilkan.

Selama ini, pihak berkuasa leka melaksanakan pelbagai operasi menangani kebanjiran warga asing terutama dari Indonesia. Mujurlah kini disedari sebahagian daripada warga Afrika menetap di Malaysia perlu diusir keluar kerana mereka sudah mula menjadi kudis. Kudis jika tidak diubati akan bernanah, kotor dan menjijikkan.

Kudis bakal menjangkiti lebih ramai gadis tempatan gilakan wang warga Afrika.

Gambar Ibu anak kecil didera, diliwat dan dirogol warga Afrika di Cheras, Kuala Lumpur.

33 ulasan:

  1. Tadi ada satu nikah sendikit, nikah secara palsu tapi dapat sijil nikah di sebuah negeri (bukan Johor). Bila disemak, rupanya nikah palsu....

    Masalahnya, nak bercerai pulak, lagi susah, nikah lama pun tak sah, macammana nak cerai pulak. Pening kepala juga nak selesaikan kes ni.

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  2. assalammualaikum

    setiap bangsa ada perangai buruknya...
    tapi kalau menumpang di tempat orang dan membawa perangai buruk, wajarlah tuan rumah meminta mereka keluar secara baik dahulu, jika berdegil amat wajar sekali tuan rumah memaksa dengan undang2

    BalasPadam
  3. perempuan suka lelaki sasa? Mungkin kot, tapi tak relevan dengan saya. Cuma kdg2 terfikir mungkin jgk kisah2 dongeng zaman dahulu kala menyebabkan kita telah dimomokkan dengan satu keadaan bahawa lelaki mesti berbadan sasa, handsome, perempuan mesti cantik ayu, sehinggakan buku2 cerita/novel sekarang pun masih menerapkan ciri2 yang sama. Kdg2 jiwa muda yang masih naif, menerima ini sebagai satu kemestian tanpa menilai ciri2 dalaman yang sepatutnya lebih menjadi keutamaan

    BalasPadam
  4. hmmm... rasanya bukan orang afrika jak yg wa gni. somalia pun sm juga. kat kampus saya ni pun, kelakuan mereka amat la tidak menyenangkan.

    abang mazidul, ble tolong tak siasat kenapa warga asing ni diterima masuk universiti sedangkan warga tempatan tidak dpt masuk?

    student tempatan berusaha betul nak masuk tp warga asing ni senang betul masuk universiti kita pdhl IQ tak la seberapa.

    BalasPadam
  5. Pejuang, sebagai individu terpelajar, awak seharusnya berani mendapatkan jawaban daripada pihak universiti.

    Belajarlah untuk tidak terlalu berharap kepada orang lain untuk bertanya, mewakili awak.

    Namapun pejuang, tunjukkanlah awak pejuang!

    BalasPadam
  6. yeah,warga afrika sangat kurang ajar(bagi yg melakukan jenayah)
    setuju!

    BalasPadam
  7. Salam BRO MAZ...

    bukan hanya wanita dewasa berkerjaya yang minat pada warga BLACK ni.. kawan2 anak saya di IPTA pun ada yg sangat minat dgn depa ni.. sampai anak saya kata "ramai betul kawan saya yang bodoh..." uishhhh...

    takut saya... tak tergamak nak fikir cemana kalu anak sendiri terjebak cinta dgn warga BLACK nii...

    BalasPadam
  8. kepelekan perangai kulit hitam wujud sejak tahun 1999 lagi. itu hanya segelintir,

    kini sudah menjadi beberapa gelintir.

    wajar dibendung secara keras, bukannya berlembut lagi.

    jika hanya 2 orang baik berbanding 100 orang yang kurang baik, bermakna susu setitik, nila sebelanga.

    BalasPadam
  9. Ehehe. baru tgk buletin utama malam tadi.. teringat entri Bro Mazidul.

    Betul tak semua jahat. Banyak juga yang boleh pakai.

    Agaknya memang setiap kaum ada kelemahan yang terserlah, kot? dan mungkin geng 'gelap' ni terkenal dengan 'keperkasaan' dan 'kelantangan' mereka. Lihat saja Nelson Mandela, Martin Luther, Mike Tyson dan beberapa lagi tokoh terkenal dari bangsa 'gelap' ni.

    Saya ke konsert seorang penyanyi bangsa kulit hitam tak lama dulu. Terkejut. Sebab saya baru sedar Malaysia rupanya mmg ramai amat bangsa kulit hitam! Tersangat! Tapi waktu concert itu juga, yang tergambar di mata saya, bangsa lain pulak lebih cemar perlakuannya berbanding kulit hitam. Mungkin bangsa kulit hitam yang attend konsert hari itu dari kalangan berduit & terpelajar, agaknya. Bagus juga ada operasi yang dinyatakan oleh pihak berkuasa sebegini, boleh kawal kebanjiran mereka.

    Apapun, betul diakui, tak semua mereka jahat. Dulu ayah saya jaga Pendidikan Al-Bukhary di kawasan Alor Setar, dan ramai juga bangsa kulit hitam yang terdiri dari tahfiz yang merdu benar bacaan ayat suci Al-Quran mereka.

    Setiap tandan pisang, mungkin tak semua busuk. Mungkin ada 3-4 kerat yang boleh kita makan.

    BalasPadam
  10. bro, are u searching for the
    'Mad nigger's blog'?
    LOL

    memang takde...
    dia cuma register himself on blogger but dont create his own blog.
    maybe they only following blogs to read bloggers articles.

    btw, that ANGRY nigga is following one blog of a beautiful lady from sabah.

    iz that a trap or what?
    big LOL~

    cheers~

    BalasPadam
  11. gua dah meluat dengan kisah pendatang haram yang jahat-jahat ni. gomen masih berlembut, sepatutnya tiada lagi IPTS yg dibenarkan ambil negro jahat dan pelacur cina/eropah jadi student. ITPS selalunya kira untung, janji bagi duit boleh approve visa.

    bro mazidul, gua cadang lu selesai masalah ni dengan mencari punca macam mana barua-barua ni boleh masuk malaysia.

    tapi kalau nak settle cepat upah team sniper untuk tembak geng-geng yg kurang hajar nih!

    BalasPadam
  12. katalah saya racist pun. tapi saya tetap fobia dengan mereka ni. setiap kali lalu di nilai, kawasan kolej2 swasta. jantung ni macam nak pecah je ketakutan. padahal saya yang orang malaysia. saya pernah tanyakan pengurusan2 kolej swasta. kenapa ramai mereka2 di sini. jawabnya diorang ni memang semata-mata nak dapatkan visa pelajar. dan buat kerja haram di malaysia. buktinya dah banyak. tengok lah kereta yang mereka pandu. mewah2 semua. dan saya pernah diekori ke lebuhraya oleh satu kereta penuh manusia macam ni. so. saya anti mereka semua.


    =)

    BalasPadam
  13. Hellioz, macam mana nak tengok blog Sabahan tu?

    Di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor, ramai warga Afrika menjual tali pinggang dan beg duit. Mereka kata pelajar kolej, siap hulurkan identity card. Tetapi bila rakan saya memperkenalkan diri sebagai pegawai polis, dia lari macam lipas kudung, tinggalkan SEMUA barang jualan di atas meja restoran mamak. Kenapa agaknya?

    Walet! Wallet! RM10 satu! Belt! Belt! He! He!

    BalasPadam
  14. Sebenarnya orang kita sudah terlampau baik hingga kadang-kala tanpa disedari kita meberikan kepala kita untuk dipijak oleh warga asing (maaf, yang dimaksudkan bukanlah yang bersuara merdu ketika mengaji al-quran - walaupun belum tentu mereka itu tidak kurang ajar, seperti yang dimaksudkan oleh Bro Mazidul)

    AM pernah terfikir, bagaimana agaknya 'rupa kita' jika kita pergi ke South Africa, kemudian membeli barang-barang mereka dan kehulu kehilir menjual barangan tersebut kepada warganegara mereka disana?.

    Di sini kedatangan mereka ditunggu-tunggu oleh warga kita yang ingin membeli tali pinggang dan minyak wangi yang berharga RM10. Istimewa sangatkah barang negro?

    Di MC Donald Taman Connout Cheras, AM terserempak sekali ada couple warga kita, terpaksa bangun dari meja yang dikelilingi oleh 'orang itam dan berambut kerinting' dan berpindah ke meja lain. Mereka boleh duduk dengan selamba dihadapan kita, walaupun ada banyak lagi meja kosong.

    AM harap pihak berkuasa tidak menunggu sehingga bilangan mereka lebih ramai dari warga Indonesia di sini. Dengan bermacam jenayah yang dilakukan, tidak ada sebab kita harus membiarkan mereka terus berada di bumi Malaysia.

    Kalau benar pelancong, duduklah dihotel ditengah bandar, kenapa duduk di kawasan perumahan? Betulkah mereka itu kebanyakannya pelajar? Nampak macam dah tua bangka je, pelajar apa?

    Kalau betul ada wanita malaysia yang berminat, simpanlah dua tiga orang untuk buat stok, yang lain tu halau je balik.

    Adakah yang pernah datang buat spot check samada mereka mempunyai dokumen yang sah?

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  15. AM, seorang warga Afrika bertubuh sasa memerlukan 3 anggota polis untuk diberkas. Kalau 2 mereka, 6 polis, 3 mereka, 9 polis.

    Bayangkan kalau mereka ada 10 orang ...

    Saya pernah lihat dengan mata kepala, mereka lari dengan tangan bergari. Lari ke dalam hutan berhampiran Damansara Damai, Petaling Jaya, Selamgor. Menggelabah polis kerana terlepas OKT (orang kena tahan).

    BalasPadam
  16. trima kasih atas teguran abg mazidul tu.
    i'allah sy cuba mndptkn jawapan dari universiti. harap pertanyaan sy akan dijawab.

    BalasPadam
  17. bro, just klik on that mad nigga's name.
    nanti popup ke new page where u'll find his profile.
    on that same page, u'll find a link to that sabahans.

    i'm a guy so im goin to say she's a beauty to my eyes...
    big LOL~

    BalasPadam
  18. Iklan broadband 'potong' sangat lucah, tapi lambat ditegur. Kalau guna perkataan 'bocor' pertubuhan NGO wanita cepat bersuara...

    Saya komen dalam blog saya..

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  19. Bro, sebab itu AM kata, jangan sampai jumlah mereka sama ramai atau lebih ramai dengan warga Indonesia.

    Setakat masih boleh dibilang dengan jari, rasanya masih mudah untuk dibendung.

    Badan sasa? Panggil je polis banggali...

    BalasPadam
  20. YB Siber Mazidul,
    ( Maaf Tuan Hamba, Hamba mengekalkan gelaran ini untuk Tuan Hamba )

    Masalah lambakan warga " Pak Hitam " dan masalah sosialnya ini bukanlah suatu fenomena baru yang membuatkan khalayak berasa terkejut atau sengaja buat-buat terkejut. Biasalah YB Siber, di Malaysia ni banyak tindakan penyelasaian berasaskan -bila terantuk baru nak terngadah. Itu pandangan peribadi hamba sahaja, tidak menyentuh mana-mana pihak yang masih hidup atau yang dah lama mati.

    BalasPadam
  21. Tak habis2 dgn masalah pendatang ni maupun yg diizinkan ataupun yg tidak dizinkan. Mereka ni bila dah ramai ..meraka akan tubuhkan spt
    LITTLE CHINA TOWN
    LITTLE INDIA TOWN
    LITLLE INDO TOWN
    LITTLE BANGLA TOWN
    LITTLE MYANMAR TOWN
    LITTLE BLACK PEOPLE TOWN
    on and so on...
    kenape dah berlambak baru hendak ambil tindakan. Duduk di negara sendiri pun dalam ketakutan yg amat sangat.

    BalasPadam
  22. Dulu kita rasa dasar aparteid tu sangat kejam. Negara2 Eropah juga selalu bezakan si kulit hitam dan si kulit putih. Si hitam biasanya duduk di satu kawasan kelompok yang di penuhi oleh golongan si hitam. Tidak duduk satu penempatan dengan si putih. Si hitam selalu bising2 kata mereka dianaktirikan padahal berwarganegara yang sama dengan si putih. Jadi sy mula berfikir. Adakah si hitam ini memang berperangai begini dari dulu lagi. Perangai 'busuk' yang mereka yang ditayangkan di negara kita ni, adakah memang sikap mereka sejak azali walaupun di negara mereka sendiri?
    Kalau Ya, memang patutla... Negara sendiri pun tak sudi nak mengaku rakyat. Mcm mana la pula kita yang takde pertalian nak sabar dengan kerenah 'busuk' mcm ni?

    BalasPadam
  23. kenape nak yang berbadan sasa???
    penting ker???
    ermmmm...
    orang yang tak terpelajar je nak mcam tu...
    lau orng yang boleh berfikir diorang tak pndg sasa sbg utama...
    yg penting baik n beragama...
    ramai ag rakyat malaysia kat negara kite ni...
    nape teringin gak nak org asing...
    takkan tak takut dgn plbgai cerita yg pernah keluar sebelum ni...
    rogol...rompak...
    eeeiiii..
    mengerikan...mintak dijauhkan
    fikir2 lah rakyat malaysia terutama kpd prempuan2...
    jgn biarkan warge asing membanjiri negara malaysia

    BalasPadam
  24. en mazidul..baru semalam anak dara combi diajak dating oleh mamat hitam dlm FB dia.siap kasi no hp lagik :)

    so kami berabis dok gelakkan dia :D

    betul..dorang carik mangsa dlm internet.. :(

    BalasPadam
  25. Salam Ziarah......

    Terkejut dengan pendedahan oleh buletin utama mengenai pak-pak hitam ini.Yang menghairankan ramai anak-anak dara melayu islam yang tergila-gilakan mereka .Apa keistimewaan mereka pun kita tak tahu .Yang penting kerajaan harus bertindak dan menghalang kemasukaan pak-pak hitam ini ke negara kita sebelum ianya menjadi virus yang sukar di ubat.

    BalasPadam
  26. orang awam hanya boleh berhati-hati dan berjaga-jaga, kalau berani semasa jumpa berjual jam tanya Pastport,

    sesekali tak payah bagi sokongan BOIKOT..

    orang awam juga wajar jangan beri rumah sewa kepada mereka., kecuali ada rekomen.

    walaupun kekadang dasar kemanusiaan yang luntur, tetapi demi jiran lain, kena kerjasama BOIKOT aktiviti mereka.

    Report jika ada aktiviti mereka yang mencurigakan.

    BalasPadam
  27. salam bro maz,
    kalau suka lelaki sasa sekalipun, pd saya..tak lah sampai kena pilih warga Afrika. Tengok diorang datang dekat pun dah gerun. Seboleh2nya memang nak elakkan tempat2 yang dipenuhi warga afrika ni. kat penang ni pun banyak, tgk je sekitar tourist belt, nampak macam pelancong tp sempat lagi bisnes barang kulit.

    BalasPadam
  28. Salam Bro Madz,
    Kalo depa tu nak belajaq ke, nak cari rezeki ke, buat le cara elok2. kite pon tak kesah. Tapi ada segelintir depa yang koreng ajo tu, dan buat tmpt kite macam umah depa sendiri tu yang bikin kite muak dan bonci betul ngan lahabau tu. Dah buat macam2 hal, tipu@black money, rogol ect.
    Hopely pihak berwajib terus -menerus memantau aktiviti dan kegiatan tidak sihat depa tu, takut jga nanti depa tu akan terus bermaharajalela dan buat keja2 jahat kat umah kite.
    Jangan pulak nanti dah jadi barah, amat payah pulak kite nak handle..
    yang penting, kite sebagai tuan umah mesti memainkan peranan, utk membendung, melaporkan kepada pihak2 berkuasa jika mengetahui ada kegiatan tidak sihat depa tu dan lain2nye yang mencurigakan...
    -Bersama2 membendung jenayah
    -Negara aman, Rakyat sejahtera...

    BalasPadam
  29. Sesungguhnya warga Africa ini memang tidak sesuai menetap di Malaysia. bukan kerana bencikan mereka, tetapi banyak faktor yang tidak menyamai dengan kehidupan warga kita. sama-sama kita fikirkan.

    BalasPadam
  30. Salam Bro MAZ...

    di sini saya mengambil peluang untuk memohon maaf kepada saudara AFIQ RAHMAT yang sedang belajar di Australia..

    yang telah mengemail kepada saya tentang komen saya dalam topik ini.. dia merasa tersinggung..

    So, dengan ini saya benar-benar minta MAAF tiada niat menghina sesiapa..

    *Saya telah jelaskan dalam email kepada saudara AFIQ, harap tiada salah faham lagi..
    terimakasih..

    BalasPadam
  31. AZIe, AfiQ

    Afiq yang tak faham istilah segelitir , tak perlu merasa pedas,

    sejauh mana Afiq memberi nasihat kepada mereka, atau bersekongkol??

    Sdr Mazidul pun pernah menaip segelintir bukan semua..bukan semua..

    siapa makan lada dia rasa pedas.

    tak perlu membela yang nakal, atau ganas,akui sifat bangsa mana-mana pun.

    BalasPadam
  32. Mmg mat afrika tidak hormat org rata2nya. Saya pernah pergi bercuti ke hotel di Penang dan sekumpulan lelaki dan perempuan afrika yg menginap di hotel sama dgn selamba menogok botol arak secara terang-terangan, pasang muzik (kat kereta) kuat2 mcm nak tarik perhatian org sedangkan org malaysia jarang sekali kita lihat berperangai begitu (togok arak mcm minum air berkarbonate kat tengah2 khalayak). Saya tak suka anak2 sy melihat perangai begitu.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.