Khamis, Oktober 01, 2009

Bangsat

Sebilangan manusia menyangka mereka terlalu bijak. Tidak berhati perut tetapi berlagak selamba cuba menggunakan orang lain untuk mencapai kehendak.

Tidakkah mereka terfikir niat itu mudah dihidu? Busuk bagai tahi lembu.

Bangsat.

Nota Terima kasih kepada semua sudi menonton 360 paparan 'Sisi Gelap Tiga Line'.

28 ulasan:

  1. Selamat Hari Raya Bro!!!

    Maaf zahir Batin

    BalasPadam
  2. Lain macam jek bunyi. Sungguh sungguh lain nada.

    Nak ganyang tak?

    Nota: Terima kasih - salam dari Datuk Mokhtar.

    BalasPadam
  3. Salam Bro Mazidul.

    Bangsat? Umum sangat entry kali ni. Saya puas hati dengan kupasan 360 tentang Tiga Line..

    BalasPadam
  4. Pagi tadi di MHI bro Mazidul tak sebut topik terbaru ni bila ditanya Fitri, masih bercerita ttg ayam. Ingatkan belum ada topik baru, rupanya tajuk topik baru mungkin boleh dicensored oleh TV3 rupanya. hehehhehe...

    Siapalah yang bro Mazidul marah sangat ni ye. Apa nak buat bro... pepatah dulu ada kata, Rambut Sama Hitam Tapi Hati Lain-lain. Masalahnya... skang rambut pun dah warna lain2.... hati lagi la..!!!!

    BalasPadam
  5. Niat dan cara insan ini memang pelek, mencari kepuasan agaknya. Lebih parah bila dua jantina bergabung.Bersekongkol, merencanakan kehendak mereka. Menggunakan sebanyak mungkin kabel dan ayat manis, menghasut serta menyebar cerita negatif ke atas sasaran/individu. Lama-lama orang akan tau juga. Biasanya specis ini bermulut manizzz...lakonan terbaik.

    BalasPadam
  6. Salam kat semua
    Macam luahan perasan je..

    BalasPadam
  7. ass"kum....harap mazidul dpt membuat liputan tentang kebanjiran PTI di kampung sinakut lahad datu sabah rumah mereka tumbuh bagaikan cendawan kem PGA sinakut dikelilingi rumah mereka membahawyakan nyawa ketua kg berkenaan br2 ini

    BalasPadam
  8. saya banyak jumper org macam ni bang..sedih..niat kiter baik..tapi people take for granted...

    BalasPadam
  9. kadang - kadang yang "diguna" tu pun sendiri boleh dikatakan "bangsat" kerana sanggup dipergunakan.

    BalasPadam
  10. Apa ke bendanyer bangsat ni Bro Mazidul kurang paham ler........-Mat Salvia

    BalasPadam
  11. bangsat..??

    kalau dulu maksud bangsat selalu sinonim dgn org yg miskin hina dina..

    " bangsat betul si abu tu smpi tido dikaki lima "

    bangsat ni maksud lain kot :)

    mesti en mazidul marah betul nih..

    BalasPadam
  12. Abg dol,

    harap2 belum terlambat lagi le
    untuk acu ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..maaf zahir & batin ye abg dol...

    erk..seperti BUDAKKAMPUNG_NS, acu pun tak faham apa yg dimaksud kan dengan BANGSAT nie?

    BalasPadam
  13. AM teringat kata-kata orang lama'

    "yang tua bukan bererti bapa dan yang muda bukan bererti anak"

    satu lagi'

    Jangan marahkan nyamuk, kelambu kita bakar"

    AM rasa dua ungkapan itu bersesuaian dengan "luahan perasaan" Bro Mazidul kali ini. Bangsat katanya..:)

    Setidak-tidanknya pengunjung blog Bro Mazidul tertanya-tanya, apakah maksud tersirat dari perkataan bangsat itu? Marah kepada siapa bro?

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  14. Salam Bro Maz,

    1st time comment kat sini..selama nih dok silent reader jer..

    pasal 3line pekida nih actually byk pecahan.. yg saya tahu :
    1) Pekida R&D - misi pemutihan ahli pekida
    2) AKRAB - macam koperasi.saya tak pasti tujuan penubuhan

    mmg yg kita selalu nmpak byk gerakan hitam dlm pekida/3line. maksudnya, byk kita dengar pasal perkara buruk.

    Ini saya rasa sebab Pekida sendiri takde menganjurkan aktiviti2 yg boleh menampakkan ttg identiti PEKIDA itu sendiri...

    Rasanya kalo dibuat kem bina insan anjuran Pekida atau aktiviti yg sewaktu dgnnya pon bagus...

    Satu perkara yg paling saya suka pasal Pekida nih, semangat setiakawan.. pantang ada ahli yg bermasalah, pasti dibantu. tak kira dari nak ajak bergaduh hingga nak mengurus kenduri..

    Tabik pada pertubuhan yg mengekalkan ukhwah keISLAMan...

    BalasPadam
  15. Acu, terasa rindu, lama tidak berkunjung ke sini :) Selamat hari raya Sis.

    Semua, perkataan 'bangsat' itu khusus didedikasikan kepada semua individu atau pihak gemar mempergunakan orang lain demi memenuhi hajatnya.

    BalasPadam
  16. salam...
    marah benar abg maz kali ni..
    sabar yek.
    memang btol,tahi tu kan busuk.macam bangkai jgk,sorok cmne skalipon ttap akan dihidu satu ari nnt.mase yg menentukan sgalenye...

    BalasPadam
  17. Acu...
    Abg Dol tersalah taip.Bukan Bangsat, Tapi Langsat.

    BalasPadam
  18. Selalunya melawat saja xkomen, terima kasih kerana pendedahan PEKIDA/ 3line / 77 / R&D . pendedahan ini akan membuka mata semua makhluk yang berlindung dan pura-pura dengan AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR ". tetapi keputusan siapa yang benar belum tahu lagi. teruskan bongkar PEKIDA dengan Cara Pemutihan Ahli, Dedahkan Pengerusi 77, R&D dan 3line demi pertubuhan melayu

    BalasPadam
  19. Bangsat itu samalah macam tahi lembu; dalam blog saya baru ini ada saya tulis tentang harga seguni tahi lembu yang Pak Toyo jual(Waris orang rumah) cumalah RM2.

    Memang betul terkadang kita terkeluar juga bahasa yang agak kasar lantaran tak tahu apa lagi yang boleh kita lepaskan geram di hati kita.

    Bagi mereka yang tak pernah terkena mungkin tidak terasa tetapi bagi mereka yang pernah terinaya, bukan hanya pasal 3line Pekida; Memang kata-kata kesat itu terbit dalam diri tiap kali kita terinaya, dalam hati pasti terbisik. Cumanya kita kawal-kawal agar tidak terluahkan. (Sampai bila). Orang kata kena banyak berzikir yang baik-baik.

    Jika zaman Laksamana Hang Tuah dulu bolehlah tengah berpencak silat, tengah marah, siap bolehlah berpantun pelbagai. Berperang di zaman dahulukala pun siap ada Semboyan Perang lagi.

    Sekarang mana ada semua itu. Sebagai bukti, lihat saja kejadian amok di masyarakat Melayu kita. Akibat perasaan amarah ini. Pun peperangan@serangan kaum Israel, Yahudi terhadap orang Islam. Mana ada Semboyan Perang lagi. Top-top umat Islam terus jadi mangsa.

    Akibatnya Pejuang Berani Mati pun belajar perang cara ganas & rakus ini.

    Tingkat kesabaran memang teruji ketika kita marah. Fikir-fikirkan.

    BalasPadam
  20. a pen is mightier than sword. in this case, penulisan mmg tajam dari pedang.

    BalasPadam
  21. bila susah barulah minta tolong dari kita. Selama ni masa kita di hina. di caci, diaorang (Indon) tak ingat dunia..

    BalasPadam
  22. Sehina-hina dan seteruk-teruk kita, walaupun di gelar 'Maling' (pencuri) nak juga diaorang (Indon) ni bantuan dari kita. Tidakkah terasa mereka berasa malu kepada kita yang telah menghina dan mengutuk kita, lepas itu meminta bantuan dari kita??

    BalasPadam
  23. Setuju juga dengan ulasan Bro.. Biar mereka ni guna penyapu yang mereka nak sweeping rakyat kita, pastu guna buluh runcing untuk buat rumah dan guna kain pembalut kepala untuk selimut apabila malam dan sejuk. Boleh cuba tu... hahaha

    BalasPadam
  24. sememangnya manusia di dunia ini ada berbagai rupa dan perangai. ada yang boleh di buat kawan dan ada yang tak boleh pakai langsung.

    BalasPadam
  25. Perghhh.. Baca tajuk 'bangsat' je dah terfikir apa yang Bro nak ceritakan dan apa yang di fikirkan oleh Bro sehingga terbit tajuk sedemikian.

    BalasPadam
  26. Orang yang suka pedajal kita memang layak digelar "BANGSAT"!!

    Moga hamba Allah itu dibukakan hati atas kelakuannya itu...

    BalasPadam
  27. abg dol,

    acu berkunjung selalu cuma as a silent reader..kadang2 tu tak sempat nak tinggal kan komen..kebizian sikit la sekarang nie...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.