Jumaat, Julai 03, 2009

Hitam Dan Besar

Saya berasa hairan memerhati gelagat gadis Melayu ‘diusung’ lelaki warga Afrika. Bukan sahaja di kawasan terbuka malah dibawa ke rumah sewa secara berkumpulan. Lebih menghairankan, wajah gadis Melayu itu ceria dan jiwanya bagai melonjak gembira dipeluk mesra. Perhatikan, warga kulit hitam gemar bertemankan gadis Melayu berpunggung besar.

Sebilangan gadis Melayu mungkin tidak gemar jejaka sebangsa, mereka ‘kenit’ berbanding lelaki Afrika, besar, gagah dan ‘berminyak’, sehingga sanggup menyerahkan tubuh, rakus diratah, puas.

Tetapi jejaka Melayu, usah gusar, gadis terbabit, buta mata dan buta mata hati.

23 Jun lalu, Polis Diraja Malaysia memberkas 3 lelaki warga Ghana dan Nigeria terbabit dalam kes penipuan. Suspek dilapor ‘memancing’ gadis Melayu sepi termakan pujuk rayu melalui ruang sembang internet dan kemudian berpura-pura meminta bantuan kewangan. Sebagai balasan, mangsa dijanjikan imbuhan berlian, telefon bimbit dan komputer riba.

Wanita berusia 27 tahun dari Kluang, Johor terpedaya dan kerugian lebih 11 ribu ringgit dalam 3 transaksi pemindahan wang ke akaun bank suspek.

Menurut Ketua Polis Daerah Kluang, ACP Mohamed Fawzi Arshad, 20 kad ATM, 7 kad kredit, 7 buku bank, 3 kad pelajar warga asing, 2 lesen memandu antarabangsa, 3 komputer riba, 8 telefon bimbit dan wang tunai lebih 12 ribu ringgit dirampas.

Tiga suspek ditahan hanya mendaftar di kolej tempatan tanpa belajar.

Kepada semua gadis Melayu, biarpun statistik jelas menunjukkan bilangan perempuan LEBIH ramai berbanding jumlah lelaki tempatan, usah tergila-gila, ‘desperate’ lelaki Afrika, hanya kerana mulut manis mereka.

Ingat, perbuatan lain, tetap masam, kelat dan pahit.

* 244 kes Selsema Babi disahkan setakat ini.

* Lelaki berusia 30-an, penagih dadah dan baharu keluar penjara, membakar 30 Al-Quran di Masjid Kg. Tualang, Yan, Kedah. Tiga bulan lalu, lelaki sama mencampakkan beberapa naskah Al-Quran ke kolah masjid. Sila derma Al-Quran ...

40 ulasan:

  1. Teringat satu lagu,

    "Siapa bilang gadis Melayu tak menawan, tak menarik hati tiada memikat...lalala.."

    Kadang2 kerana wang dan kemewahan, sesetengah gadis Melayu sanggup menjadi 'mak turut' sampai sanggup korbankan harga diri....

    BalasPadam
  2. Yerr...tahu takper..
    L.I.M.K.O.K.WANG Uni.. berlambak kot pak hitam nih..
    datang Malaysia tahu menindas pelajar tempatan, terutama sekali budak perempuan selalu mabuk.. bergaduh.. berlumba kereta (apakah diorang ada kebenarkan memandu??).. mengugut,langgar lari, bunuh diri semua ada..

    yang saya tahu, kerajaan mereka siap bayar lagi diorang dtg sini...
    kebnyakan diorang dtg sini bukan nak belajar pun...

    tapi skrg, nak maki diorang bhasa melayu pun tak boleh dah.. kerana mereka faham... hmm..

    BalasPadam
  3. wahai gadis Melayu, usah lihat pada fizikal tapi pandanglah ke arah hati yang telus!

    huhu

    salaam

    BalasPadam
  4. macammana nak bagi mereka SERIK apakah hukuman buat mereka jika membuat kesalahan, siapa di belakang mereka..
    selepas buat kerja denda,
    esok buat lagi,
    lusa ada orang jamin..

    BalasPadam
  5. dekat ofis sy ni, ada gak negro kawin ngn melayu..ada anak 3 org..so far sy tgk bahagia jek..dorang wat bisnes kedai CC.tapikan...negro tu bukannya hensem pon..cemanalah pompuan tu leh terpikat.pape pon..baguslah sbb sy tgk mereka bahagia saja.

    BalasPadam
  6. sy dulu penah bekerja dgn IPTS di Cheras yg penah ada kes. Masa orientasi dh nmpk true color diorg sbb lebih berminat mcm mana nak berkawan dgn wanita melayu dan cina. Duit elaun yg diberikan dikongsi bersama membyr sewa keta, mabuk biler dtg ke kolej dan mcm2 lagi...lagi bagus biler mrk ni arif menipu dlm exam...samseng dan x penah hormat pada wanita...dulu sy bekerja dlm bhgn rekod dan pendaftaran pelajar...mmg niat diorg ni bkn dtg nak belajar...nak jln2 agaknya...cheras tu dh jadi mcm bndr diorang....

    BalasPadam
  7. betullah... area cheras ni byk negro...

    BalasPadam
  8. gaknya budak2 pompuan sekarang x bace paper @ tgok TV..dh bape bayk kes penipuan didedahkn..tetap ada jugak yg terkena...x serik2..kdg pompuan melayu ni byk berangan..tu yg terjebak...suh blajar memain..dh kene tinggal..baru nk nyesal...

    Ada otak tu kene lerr pikir dulu seblom wat pape..

    BalasPadam
  9. xpham tul la pmpuan melayu nie..nak kate mamat negro ni handsome?monyet kt zoo tue 1000x hndsome lg dr drg..

    setuju ckp mimie tue..agknye drg ni xde mse nk tgk tv ngn bce paper..tp klu wat bnde lain ade lk mse nye?adehh..

    BalasPadam
  10. Family saya mmg reject foreigners.
    Saya slalu je dpt message dr pak hitam camni kat Myspace.
    Dan of course, saya takde masa nak layan diorg.
    Diorg kalo anta message, mesti cerita pasal diorg byk duit la, ada bisnes besar la, rumah besar la, bla bla bla.
    Ingat semua perempuan boleh buta ke?
    Perempuan bodoh piang je buta camtu.
    Moga Allah lindungi saya dan semua perempuan yang 'tak buta' drpd manusia-manusia durjana camni.

    BalasPadam
  11. Bro Maz

    Kelakar lah cerita ni...

    Nampak kebodohan Orang Melayu...

    Tak suka berbahasa Melayu

    Tak suka adat Melayu

    Tak suka kawan dengan Melayu..

    Tak suka mengaku Melayu..

    Macam macam lagilah...

    BErbagai alasan yang mereka berikan keapa suka dengan 'Orang Asing' (dulu kes suka Bangla, suka Indon... sekarang suka 'Black' pula...)

    Kemungkinan mereka ni
    i. bernafsu 'besar'...suka yang berbadan besar dan yang besar besar.

    ii. Orang hitam tu banyak duit kot???

    Nota:
    Bro, kenapa dulu selsema Ayam menyerang, habis semua ayam ayam yang di ternak oleh MELAYU habis di bunuh...

    Bila SELESEMA BABI menyerang tak kedengaran pula babi babi ni di bunuh...

    Apa ni??? Double standard ke?

    Pemimpin takut dengan kaum Cina ke????

    Asyik ikut cakap depa je...

    BalasPadam
  12. Alid, H1N1 ada kombinasi virus genetik manusia, babi dan burung. Kalau bunuh semua babi, it still doesn't solve the problem. Rasanyalah.

    BalasPadam
  13. Bro Maz

    Di Negara negara Arab, tidak ada kes Selsema Babi stakat ini, kerana di Negara Mereka tidak dibenarkan membela babi...

    Sekian

    BalasPadam
  14. Salam,

    Saya berkawan dgn 3 negro sekarang. Dan saya rasa saya selesa, berbanding berkawan dengan kawan Melayu yang makan pun harap perempuan bayarkan.

    Lebih-lebih lelaki melayu yang mengharap pompuan melayu menyembah kaki mereka sedangkan mereka melayan pompuan melayu macam hamba suruhan.

    Negro hitam, tapi dari tutur kata mereka lebih menghormati wanita. Saya berkawan, bukan mencintai mereka hingga ke kamar tidur. Seperti lelaki melayu yang juga tidak kurang yang jahat, bangsa itu juga ada yang jahat. Kita ada akal, ada pendidikan, pandai-pandai la guna untuk kebaikan sendiri.

    Jgn lupa Bilal bin Rabah juga Nigger. Dan dah byk Nigger cipta nama atas dunia ni. Berapa ramai lelaki Melayu yang outstanding atas dunia ni? Banyak yang menjatuhkan imej Islam adalah. Jadikan sunah Rasulullah beristeri lebih dari satu, sedangkan tidak pernah menilai yang Rasulullah memperisterikan wanita-wanita lanjut usia dalam meningkatkan martabat 'janda' di mata masyarakat.

    Lelaki melayu? mahukah menikahi janda berusia 45 tahun atau 80 tahun seperti Rasul junjungan?

    Bak kata encik Mazidul, Wanita Melayu lepas kawen tak jaga alignment. Sedangkan Isteri sendiri tak dihormati sebegitu, apatah lagi mahu mengahwini wanita berusia 80 tahun?

    p/s: Sekadar pendapat saya... :)

    BalasPadam
  15. Saya rasa ada yang baca blog cik mazidul ni kurang baca berita secara global.

    Ghetto... satu masalah besar di negara barat. Takkan kita kat sini pon masih nak kecilkan skop pemikiran.

    Arab takde kes H1N1? Siapa kata? sila buka WHO site dan tgk sendiri betaba besar red dot di sana? Afrika(negara yang kalian kutuk mat-mat hitam ni) pula yang sikit bilangan jangkitan H1N1 berbanding Negara Arab.

    saya minta sila berbicara berdasarkan mata yang adil. kerana saya bimbang mulut kita membuatkan nama melayu makin terjelepuk jatuhnya di pandangan bangsa lain.

    p/s: Maaf sekali lagi. Sebab saya tak rasa Islam menilai manusia berdasarkan warna kulit.

    BalasPadam
  16. yupp... aku bersetuju dengan kenyataan Marissa. Tapi kita berbicara dalam konteks perempuan melayu di Malaysia. aku pemandu teksi, galak sangat aku jemput (radio call) negro bersama perempuan melayu di sebelah puchong sana.kalau berkawan sampai ke dalam rumah yg bukan muhrim, itu pun sudah tidak bagus..! tapi aku tetap berprasangka buruk berdasarkan penglihatan mata aku terhadap penampilan kedua pasangan melayu dan negro tersebut..!

    BalasPadam
  17. salam ..."kekadang kite ni terlalu memandang kehadapan maka sering kali tercicir.puncanya kerana terlalu mengambil leka ape yang sering kite lihat dan dengar dhadapan kite sedangkan itu lah punca kepincangan fikiran dan akal kite..."-smaya1709

    BalasPadam
  18. Pemandu Teksi, mungkin awak lebih arif. Kes warga Afrika menggunakan khidmat teksi tanpa membayar banyak saya dengar.

    BalasPadam
  19. Ini satu lagi isu yang saya rasa bagus diketengahkan..

    Kita Melayu, hidup dalam masyarakat melayu.. kalau bak kata cik Pemandu teksi, nampak mamat negro yang mencurigakan bawa wanita melayu muda bukan muhrim sebarangan hingga membawa ke rumah, apa kata laporkan.

    Kalau pihak berkuasa tempatan lambat ambil tindakan, jawatankuasa penduduk misti ada untuk mengawal selia keadaan itu.

    Kita banyak duduk, tengok kemudian cakap belakang. Tunding jari merata-rata bila sesuatu jadi tak seperti kita mahu.

    Tapi apa tindakan kita ambil sebagai sebahagian dari ahli masyarakat? Kita(saya kata termasuk dengan saya sekali) sering bimbang kalau keselamatan kita tergugat, tapi ini negara kita, kalau kita yakin org luar buat onar, ya... kita kerjakan saja mereka, ambil saja tindakan yg sewajarnya.

    Amacam, beranikah kita bertindak? Ambil peranan dalam menaiktaraf kualiti masyarakat?

    BalasPadam
  20. Marrisa, pernah dalam operasi narkotik di Damansara Damai, Petaling Jaya, Selangor, polis menahan sekumpulan lelaki, majoriti warga Afrika di kafe siber untuk ujian air kencing.

    Majoriti gagal diberkas kerana saiz mereka lebih besar berbanding anggota polis bertugas. Larian mereka umpama lipas kudung dan sanggup meredah kegelapan malam menyusup di celah bangunan untuk memboloskan diri. Kebanyakkan mereka bertindak ganas dan enggan menurut arahan pihak berkuasa. Malah ada melarikan diri selepas tangan digari. Dalam kes sama, mereka juga turut melemparkan kata kesat ketika di balai dan jelas langsung tidak menghormati undang-undang diperuntukkan. Itu, fakta.

    Selepas ujian dijalankanm hanya sebahagian kecil mereka didapati positif dadah.

    "Kalau tidak bersalah mengapa dia orang lari macam sprinter?," soal saya kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Petaling Jaya.

    Beliau hanya diam.

    Mungkin pembaca boleh menjawab soalan saya?

    BalasPadam
  21. Bro Maz

    Tumpang jap...

    Marissa

    Ampun dan maaf kalau tersinggung...

    Selamat Hari Raya...

    he he

    BalasPadam
  22. Tak taula ape yang special sangat Warga hitam ni. Maybe diaorang ni poket 'lebat' kot. Sesetengah gadis zaman sekarang ni pandang poket bro.

    BalasPadam
  23. Entry ini TIDAK bertujuan menuduh semua warga Afrika jahat. Apapun, saya banyak mendengar keluhan dan rintihan wanita warga tempatan berhubung perlakuan mereka.

    Perangai mereka dikatakan sedikit pelik. Di Kepong, Selangor saya pernah menjadi 'orang tengah' di antara penduduk tempatan Melayu, India dan Cina bagi menyelesaikan dan warga Afrika menyelesaikan masalah timbul.

    Mereka dikatakan sering mengganggu anak dara tempatan tanpa mengira bangsa. Gemar mengekori anak gadis dan menegur mereka biarpun tidak dilayan. Kata pepatah Melayu, hidung tak mancung, pipi tersorong sorong. Itu merimaskan sebahgian sekelompok manusia bernama PEREMPUAN biarpun bukan semua.

    Tetapi bagi sekelompok manusia lain bergelar perempuan asyik dan selesa didampingi warga Afrika, itu hak peribadi. Saya cuma mengingatkan sahaja, berhati-hati.

    Saya pernah menyaksikan pelbagai kes jenayah membabitkan mereka :)

    BalasPadam
  24. saya ade satu bende je nak cakap....
    JGN DAH TERHANTUK BARU NAK TERNGADAH...
    buka la minda utk menilai yg mana permata dan yg mana kaca...

    BalasPadam
  25. Hitam itu menawan.... agaknya!!

    Knp lah byk sgt masalah sosial wanita Melayu muslim ni...

    Rasanya sekolah,college & U kena buat subject complusory utk Moral muslimin muslimah sbb ramai sgt yg buta akhlak

    BalasPadam
  26. itulah...

    malang sungguh gadis2 melayu kite dipermainkan yea..???

    rasa sedih sbb dulu ms sy bljr di uia..banyk kes2 pelajar2 kite mngikut boyfren arabic keluar negara krana terlalu cintakan mereka...

    malah..berita kehilangan mereka pun tidak disedari oleh ibubapa...

    mereka hanya sedar bila nak amik anak pulang ke rumah..dan pihak asrama mengesahkan anak mereka mmg sudah lama tinggalkan kolej dan menghilang...

    ada apakah pd mereka yg berkulit begini???

    ilmu pukau apakah yg mereka pakai??/

    knapa bodoh sgt gadis2 kite diperdayakan mereka???

    BalasPadam
  27. DESPERATE.. tak setuju dgn lontaran itu..

    seolah menghina wanita kita..saya pun ada anak pompuan tp takde ler pulak suruh dia terhegeh-hegeh cari gagak hitam.. :)

    lelaki malaysia pun sama gak lebih tertarik kpd wanita asing walaupun byk masalah apabila pasangan lari balik ke negara asal.wanita melayu pun cantek malah masih ada yg lemah lembut dan berbudi bahasa.

    apapun masing-masing kena tahu batas sempadan pergaulan lebih-lebih lagi sebagai seorg muslim.

    BalasPadam
  28. In my point of view, maybe nigger2 yg Marissa kawan tu nigger2 yg btol2 terpelajar.
    Ya, mmg bukan semua nigger mcm tu.
    Ada yg baik n kita kena tgk la orgnya camna.
    Saya blaja di UIA, byk je foreigners yg dr negara Afrika.
    Semuanya beragama Islam dan ya, mcm yg Marissa ckp, diorg sumer bersopan dan hormat wanita.

    Saya rasa, yg Bro Mazidul focus skarang ialah nigger2 yg lahanat, bukan yg baik2.
    Ok, maybe ayat saya ni kurang btol tp itu la hakikatnya.
    Mmg ada nigger yg baik sbb diorg dtg sini utk blaja btol2, kerja btol2.
    Tp MOST OF THEM (not ALL), buat perangai cam harem.
    So Marissa, 50% I agreed with u, and 50% I disagreed.

    Now we focus on gadis2 melayu yg bodoh percayakan nigger2 yg lahanat.
    That's all.

    P/S: Sorry kalo terkasar bahasa.

    BalasPadam
  29. Ehehe.. Saya ok je dgn org luar. Lagipun kawen campur, insyallah anaknya brilliant. Kita menyempadankan ketakutan yang kadang-kadang tidak berasas. Maka.. kita Melayu ini akan masih di takuk itu, lambat mengejar perubahan.

    Mak saya keturunan Melayu + Arab + Mamak. Ayah saya keturunan Melayu + Bugis + Siam. Bangga sangatkah dengan kulit sawo matang ini sehingga memandang rendah manusia berkulit lebih gelap?

    Tak salah berhati-hati.. tapi saya tengok komen di sini lebih banyak menghina dari memberi pandangan bernas.

    :) Muhibbah. Masyarakat Malaysia... 1 Malaysia.. Eheheheh...

    Entahkan mengapa.. Saya dah hilang harapan dengan Lelaki Melayu Malaysia zaman ini. Sorry to say, blog Encik Mazidul ini, dengan entry-entry lepas yang byk isi memandang rendah wanita buat saya bertambah-tambah hilang minat kepada lelaki berbangsa Melayu.

    Berkawan dengan beberapa lelaki bangsa asing (India, Cina, Iban.... Bahkan Indonesia) buat saya rasa lebih dihormati sebagai wanita. Di universiti dulu, dan kini di pejabat pun, lelaki bukan Melayu yang lebih ringan tulang membantu wanita Melayu. Lelaki Melayu byk habiskan masa dengan merokok/tidur/main games waktu rehat.

    p/s: Maafkan saya, situasi tersebut mungkin TAK SEMUA org alami. Saya rasa tak perlu ilmu pukau. Hati dan aqal manusia tak dijadikan berbeza WARNA... :)

    BalasPadam
  30. bagus setuju marissa, oleh itu kita perlu kawin campur lebih2 lagi kawin dgn orang luar, bila berceraida masalah LARI, MINTA NGO /ahli pemuda partai yang tolong selesaikan..

    Pandai buat kurang pandai selesai masalah sijil n ANAK dll

    BalasPadam
  31. Korang nak cakap apa cakap laa.. aku memang tak suka orang negro nie.. lagi aku tak suka kalu dok sini buat kacau..

    kebanyakkan diaorang ni biadap bro.. ada yang ok tapi susah nak jumpa..

    BalasPadam
  32. jangan jadi bodoh lah..macam2 hal yang keluar kat media skrng..takkan skit pun tak tau..pikir lah sesuatu sebelum bertindak..dah kene tipu baru tekebil2..nasib tak kene ratah..kene ratah padan lah muka..sebab sendiri cari pasal

    BalasPadam
  33. lelaki melayu masih ada lagi, kenapa dipilih bangsa lain? pelik..pelik..

    BalasPadam
  34. mmg byk negro yg dtg ke malaysia menimbulkan perkara2 negatif.. tidak dinafikan ada yg betul2 dtg dgn tujuan baik. tp disebabkan ramai yg menimbulkan masalah, sbb itu kita perlu lebih berhati2.. suami saya pemandu teksi, sudah beberapa kali mat negro yg naik teksi cuba menipu.. sampaikan sekarang pemandu teksi lebih berhati2 bila mahu mengambil penumpang warga negro ini..

    BalasPadam
  35. setuju dengan kenyataan ' mereka buta mata dan buta mata hati..'
    yang merujuk kepada perempuan yang bersama mat hitam.

    BalasPadam
  36. HI YANA HOW ARE YOU I HOPE YOU ARE DOING FINE. BUT WE HAVE A SCORE TO SETTLE ON SOME THINGS YOU HAVE SAID ABOUT AFRICANS. I AM AN AFRICAN WHO IS SCHOOLING HERE IN MALAYSIA AND I HAVE TO SAY YOU ARE VERY NEGATIVE IN YOUR THINKING AND APPROACH TO WHAT YOU SAID ON THAT BLOG .ALL OF YOU ON THIS BLOG ALL SOUND SO RACIST! HOW CAN YOU JUDGE ALL BLACK PEOPLE BASED ON WHAT ONE BLACK MAN DID.I AM AN AFRICAN AND I KNOW MOST AFRICANS ARE GOOD. JUST LIKE YOU HAVE BAD ASIAN YOU ALSO HAVE GOOD ASIANS.IT IS INTRA RACIAL AND INTER RACIAL HATRED LIKE THIS THAT HOLDS BACK MALAYSIA FROM REACHING HER TRUE POTENTIAL AND BEING SO BACKWARD WITH SILLY STUPID THINKING. YOU ARE ALL HYPOCRITE WHO DECEIVE YOURSELVES WITH COMMERCIALS AND PROPAGANDA LIKE "ONE MALAYSIA" BUT DEEP DOWN EVERYBODY HATES EVERYBODY. IF YOU HATE AFRICAN AND DONT WANT AFRICAN IN YOUR COUNTRY, LET ME ASK ALL OF YOU?? WHO DO YOU THINK CONTRIBUTE TO THE DEVELOPMENT OF YOUR COUNTRIES ECONOMY $$$$ . WHO DO YOU THINK HELP INCREASE YOUR GDP OUTPUT. YOU ALL TALK AND SOUND LIKE YOU ARE FROM THE STONE AGE WITH STONE AGE MENTALITY AND UNTIL YOU REALIZE THAT THIS IS NOT 200BC BUT INSTEAD THIS IS THE YEAR 2009 YOU WILL NOT PROGRESS AS A SOCIETY TO REACH YOUR FULL POTENTIAL. NOT ALL AFRICANS ARE BAD , INFACT THERE ARE ONLY FEW BAD EGGS JUST LIKE YOU HAVE WITH ALL RACES. YOU ARE ALL NARROW MINDED..MAY ALLAH HELP ALL OF YOU AND MAY ALLAH WHO IS THE CREATOR OF ALL MANKIND AND ALL CREATURE ON EARTH, OF BOTH JIN AND MANKIND, MAY HE JUDGE YOU ALL!!!. BECAUSE WE ARE ALL HIS CREATURES. MALAYSIA = HYPOCRITES !!!!!!!!! YOU ARE ALL RACISTS!! .....MALAYSIA IS A SOCIETY THAT BREED RACIAL HATRED...EVEN BEFORE AFRICANS CAME IN ALL OF YOU ALREADY HATE EACHOTHER BUT YOU ALL LIKE TO PRETEND THAT ALL 3 ETHNIC GROUPS IN MALAYSIA LOVE EACVH OTHER BUT WE AS OUTSIDERS KNOW THAT THIS IS A LIE !!!!!!!!!! YOU ALL HATE EACH OTHER AND LOOKING FOR NEW VICTIM TO TRANSFER YOUR CULTURE OF HATRED TO. DO YOU THINK ITS BY HAVING TWIN TOWERS AND SMART TUNNEL AND TALLEST BUILDING AND PROTON CARS THAT MAKES A COUNTRY GREAT . DO YOU THINK THOSE THINGS MAKE YOU GREAT. DO YOU THINK ITS WHEN YOU PRODUCE SITI NURHALIZA OR "STARS" THAT YOU THINK YOU ARE BIG ACHIEVERES. LET ME TELL YOU THE TRUTH IF A HUMAN BEING HAS FAULTY MIND AND SPIRIT YOU CAN NEVER BE GREAT NO MATTER HOW YOUR COUNTRY IS....ITS THE HUMAN BEINGS IN A COUNTRY THAT MAKE A COUNTRY GREAT NOT THE DEVELOPMENT WITHIN IT. I AM A MUSLIM AND YOU ALL CLAIM YOU HAVE FAITH IN ALLAH AND YOU KNOW RASULLALAHS TEACHINGS BUT YOU DONT FOLLOW ISLAM..GOD NEVER TAUGHT US TO BELIEVE THAT ONE HUMAN BEING IS GREATER THAN OR BETTER THAN ANOTHER, BUT YOU ALL IN MALAYSIA HAVE THIS PROBLEM. AND IF YOU DO NOT PRAY AND ASK FOR FORGIVENESS THE WRATH OF ALLAH WILL CALL UPON YOU. IF YOU NEED MY PHONE NUMBER OR EMAIL FOR FURTHER CIVIL CORRESPONDENCE AND YOU WILL LIKE TO REPLY AND DEFEND YOURSELVES OF ALL THIS ACCUSATIONS I WILL BE SO GLAD SO WE CAN BOTH ENLIGHTEN OURSELVES BECAUSE THAT'S WHAT LIFE IS ALL ABOUT , FOR US TO ENLIGHTEN OURSELVES AND BECOME BETTER HUMAN BEINGS , LAST THING WE NEED IS TO CARRY STONE AGE MENTALITY AND THINKING AND TRANSFER THIS SYNDROME OF HATRED TO OUR CHILDREN.

    BalasPadam
  37. Salam Mazidul,
    Discussions like this I don’t take as offense, although you do, because it shows me times are changing and discourses such as these are important to encourage that change.
    The point is, it’s up to each and every one of us to be open minded individuals.
    You thought you can speak for all black people in the whole world when in fact obviously we know they can’t.
    Now that you’ve made attacks on certain traits and have described those traits as negative, you are assigning these traits to blacks in general. You are saying that blacks are acting like they are the only group who has ever suffered discrimination.
    How about the Indonesians and the Bangladesh people?
    I’m not saying there aren’t any good black men out there–plenty.
    I totally agree with you when you said that every race has their own black sheep, that is true, not one ethnicity is better than the other.
    As we all know, black crime statistics are outrageous, especially considering the proportion of our population.
    Do you hear black people expressing disgust for out-of-control crime rates or lecturing other blacks about their responsibility to stay out of the criminal justice system?
    I wonder if the high crime stats have something in common with the attitudes that some portions of blacks look at law?; that the law is the Malaysian law and by obeying it they are Malaysian citizen.
    If a black person believes all Malaysians are racists, then he will believe his situation is hopeless. This attitude makes it a lot easier to hurt others, if you think everyone is out to hurt you.
    No race will give black people the peace and love, pride and prosperity they want than blacks themselves.
    I do not care much about racist slurs but care much about how our neighborhood out of crimes.
    If you witness a crime being committed against a stranger, friend or family member would you not report that you saw a hispanic, asian, black or white person wearing a red whatever?
    Any person, in their right mind, would do so. Or would you rather have the police have to guess who they are looking for? If people are so hung up on the perceived negatives of profiling, that they would rather let criminals run free, then we have a major sickness in society.
    Profiling is a perfectly valid tool to help bring criminals to justice. Calling a rose a petunia is never going to solve the problem.
    If it is embarrassing to you because disproportionate numbers of blacks is brought up in this blog are discussed in this particular segment are committing crimes, then it is past time to ask why, and get busy correcting the problem.
    Sometimes the truth hurts, but the truth is always the truth.
    You can’t interpret history as you please.
    The point is that our history was not a simple as Malay, Chinese and Indian confrontation where all Chinese or Indian was continually bad and all Malays were continually good.
    Finally of course, feuds are never one-sided affairs. They won’t be called feuds otherwise. Until people stop thinking that anyone side is to blame, we will never move on.
    Both sides are to be blamed not just the Malays, the Chinese, or the Indians. The hand that injures does not act on its own.
    We had look at the new generations and tell them to forgive and let go and move on as a nation; 1 Malaysia.
    History, pleasant or otherwise has a place in today’s world for it provides a context as to where we are heading.
    There are also lessons learnt which will guide us not to repeat the same mistakes again.
    This explains the egotistical person you are. You pretend to know the truth? I am sorry for all these your black friends who seem to “appreciate” this.
    We had look at the new generations and tell them to forgive and let go and move on as a nation.
    “The great are never narrow in the views or their life practice; they leave that to the fearful”

    BalasPadam
  38. slm....
    Pada pendapat saya, bagi mengawal perbuatan warga asing merosakkan wanita tempatan, sebuah NGO tak berdaftar mestilah diwujudkan. Antara tugas NGO ini ialah memerangkap pasangan warga asing-warga tempatan @ warga asing-gadis melayu dengan cara menculik pasangan tersebut untuk diberi kaunseling khas. Lelaki Warga asing perlu dihilangkan kelelakiannya dengan apa cara sekali pun sementara wanita tempatan diberi amaran terakhir agar mereka tidak menerima nasib yang sama seperti pasangan mereka. Cadangan ini jelas melanggar undang-undang tetapi itulah sahaja caranya kerana kita tidak mahu kerajaan dilibatkan dalam perkara ini dengan kata lain ia dibuat senyap-senyap. Cadangan ini juga diutarakan apatah lagi dirasakan pihak berkuasa sudah tidak mampu dan hilang kuasa untuk membanteras masalah ini atas alasan kebebasan sosial dan takut hukuman orang atasan dan undang-undang negara selain mungkin telah dihampiri wistle blower untuk menutup mata. Jika diwujudkan NGO ini, saya akan menjadi orang yang akan mendaftarkan diri. Pendapat ini mungkin tidak logik kepada anda tetapi amat logik kepada mereka yang menjadi mangsa dan berdendam kesumat kepada warga asing yang terlibat....sekian.

    BalasPadam
  39. Sungguh memalukan dan menjijikkan apabila kini terdedah sudah anak2 melayu kita, khususnya kaum Hawa, begitu rapuhnya pegangan mereka. Secara adil, tidak semuanya begitu. Saya amat khuatir dan risau dengan warga Hawa yang masih mentah dengan duniawi, yang muda termasuklah yang belajar di universiti. Belajar tinggi2 pun, yang mereka jaga hanyalah ibadah semata2 (tidak semua begitu). Tetapi AKIDAH dan AKHLAK tidak!
    Pantang kalau ada yang cantik dan lawa, mulalah ada jantan mahu mengurat mereka lalu terjalin hubungan "couple". Selepas itu, jika dah akhlak pun tak dijaga dan tak diendahkannya, maka berlakulah perbuatan maksiat yang paling asas iaitu menjadi pembonceng motor kepada boyfriend mereka. Apakah mereka fikirkan jadi pembonceng tidak haram? Anda telah pun melalukan zina!
    Maaf jika ulasan saya menyimpang kerana ramai sudah orang disini komen benda yang sama. Saya tiada masalah dengan warga hitam. Mereka nak belajar, belajarlah. Pada masa yang sama, saya gerun tengok dia org ni. Paling menyakitkan hati apabila mereka berdating dengan gadis melayu. Gadis melayu pulak tu gedik dan akhlak tak jaga. Dah keluar dengan jantan, mata masyarakat melihat mereka dan menimbulkan fitnah.
    Kerajaan perlu proaktif dalam hal ini. Mereka perlu ada sifat cinta, kasih sayang dan rahmat kepada masyarakat yang berbilang kaum sekalipun. Saya syorkan adakan kempen kesedaran kepada masyarakat, yang khususnya kepada gadis tempatan yang kita sayangi. Sungguh membimbangkan! Saya terfikir juga, manalah ibu dan ayah mereka tidak nasihatkah anak2 mereka?
    Walaupun Malaysia dikatakan maju, tapi maju ummah tidak. Maju dari segi kasih sayang, cinta, rahmat, akidah, akhlak, ibadah, syariat dan amanah dsbnya. Saya tidak meminta tapi saya rasa ini adalah permulaan kisah terbaru ini, warga Sudan itu. Tahun hadapan saya yakin ada banyak lagi kes seumpama ini.
    Gadis melayu diluar sana! Ya anda! Kami saudara mu! Kami sayangkan mu! Jadi, jagalah diri baik2! Jaga diri baik2 bermaksud jagalah akidah dan akhlak anda! Genggam kuat2! Kita tak lama lagi dah!! Ke penghujung..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.